Logotypy__CPPC_3

Logotypy__CPPC_3

basen z1

 

 

pływalnia kafelek

Dane ze stacji meteorologicznej w Zielonej

meteo

AKTUALNOŚCI

Budżet powiatu na 2012 roku uchwalony przez Radę Powiatu

Opublikowano .

Dochody budżetowe - 36 863 243 zł. Wydatki budżetowe - 38 955 786 zł. Za przyjęciem budżetu powiatu głosowało 12 radnych powiatu, a 5 było przeciw. Udział wydatków inwestycyjnych i remontowych w budżecie powiatu wynosi 20,34 %. Prognoza zadłużenia budżetu powiatu na koniec 2012r. wynosi 10,27% w stosunku do możliwości ustawowych, która wynosi 60%.

Zadania inwestycyjne i remontowe Powiatu Żuromińskiego na 2012r.

Zarząd Powiatu podpisał umowę z Żuromińskimi Zakładami Komunalnymi

Opublikowano .

Umowa została podpisana w celu połączenia Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Żurominie, Powiatowego Centrum Kształcenia Ustawicznego i Praktycznego Żurominie oraz Powiatowego Urzędu Pracy w Żurominie. do sieci centralnego ogrzewania kotłowni miejskiej. Realizacja tego zadania przewidziana jest w 2012 roku w celu racjonalizacji kosztów funkcjonowania jednostek organizacyjnych powiatu. Pozwoli to zmniejszyć wydatki z budżetu powiatu na bieżące funkcjonowanie w/w podmiotów.

Aneks do umowy dotyczącej nadzoru nad gospodarką leśną

Opublikowano .

W dniu 10 stycznia 2012 r. Starosta Żuromiński podpisał z Nadleśniczym Nadleśnictwa Lidzbark Tadeuszem Iskrą i Nadleśniczym Nadleśnictwa Dwukoły Andrzejem Wójcickim aneksy do Porozumień z dnia 19 stycznia 2005 r. w sprawie prowadzenia nadzoru nad gospodarką leśną w lasach niestanowiących własności Skarbu Państwa na terenie powiatu żuromińskiego. Podpisane aneksy aktualizują nadzorowaną powierzchnię oraz stawkę za 1 ha nadzorowanej powierzchni. W br. nadzorowana powierzchnia leśna przez Nadleśnictwo Dwukoły wynosi 5530,41 ha i Nadleśnictwo Lidzbark 2095,74 ha. Stawka za 1 ha nadzoru powierzchni leśnej wynosi 12,50 zł.

Spotkanie z Prezesem Agencji Rozwoju Mazowsza

Opublikowano .

W dniu 9 stycznia 2011r. w Starostwie Powiatowym w Żurominie odbyło się spotkanie z zaproszonym przez Starostę Żuromińskiego, Prezesem Agencji Rozwoju Mazowsza Panem Krzysztofem Filińskim. Prezes przedstawił zaproszonym na spotkanie gościom z gmin - wójtom, burmistrzom, informatykom oraz koordynatorom projektu informatyzacji urzędów gminnych - następujące projekty:

• Internet dla Mazowsza - Projekt ma na celu zapobieganie zjawisku wykluczenia cyfrowego oraz zainicjować działania, które wyrównają szanse rozwojowe.

• M@zowszanie - Rozwój e-usług i ich dostępu dla obywateli. W ramach realizacji projektu zostaną podpisane umowy z partnerami projektu tj. gminami województwa mazowieckiego.

• Zapobieganie wykluczeniu cyfrowemu w szkołach wiejskich - Celem głównym projektu jest walka ze zjawiskiem wykluczenia informacyjnego uczniów szkół podstawowych na terenach wiejskich wykazujących braki w wyposażeniu szkolnym w zakresie sprzętu, treści nauczania i umiejętności wykorzystywania narzędzi ICT oraz zwiększenie ich szans edukacyjnych na wczesnym etapie szkolnym.

IMG_0739.JPGIMG_0740.JPGIMG_0741.JPGIMG_0742.JPG

IMG_0743.JPG

Program edukacyjno-doradczy dla organizacji pozarządowych

Opublikowano .

Powiększające się obszary wykluczenia społecznego wymagają efektywnych działań tworzących infrastrukturę pozwalającą osobom wykluczonym na powrót do „normalnego życia". Najefektywniejszym i sprawdzonym rozwiązaniem jest zastosowanie narzędzi z zakresu ekonomii społecznej poprzez ułatwienie zainteresowanym osobom rozpoczęcia działalności gospodarczej (indywidualnej lub w ramach spółdzielni socjalnej), przynoszącej efekty finansowe i przywracającej wiarę we własne siły. Działania te napotykają na bariery merytoryczne, organizacyjne, prawne itp. Wynikają one często z niewiedzy. Skuteczne działanie musi być poprzedzone odpowiednim przygotowaniem. Pomoże im w tym nasz portal.

Na stronie www.ekonomiaspoleczna.info.pl znajduje się 36 wykładów z zakresu ekonomii społecznej, których tematyka opracowana została na podstawie analizy problemów sygnalizowanych przez NGO w I etapie realizacji projektu w trakcie badań przeprowadzonych na potrzeby projektu. Do wykładów dołączone są konspekty w formie Power Point ułatwiające utrwalanie wiedzy i przekazywanie jej beneficjentom organizacji.

W zakładce „doradcy" użytkownicy będą mogli skorzystać ze specjalistycznego doradztwa off line przez zakładki tematyczne oraz on line w formie „transmisji na żywo" w trakcie cotygodniowych dyżurów doradców - dyżury rozpoczną się od lutego 2012 roku.

Zakładka „baza wiedzy" zawiera wyspecyfikowane akty prawne i dokumenty niezbędne NGO, w tym dotyczące podejmowania działalności gospodarczej i działań w obszarze ekonomii społecznej.

Celem platformy jest również stworzenie dla organizacji pozarządowych płaszczyzny kontaktu, wymiany doświadczeń oraz prezentacji. Służy temu zakładka „forum".

Zakładka „badania i analizy" zawiera końcowy raport z badań i sprawozdanie z konferencji konsultacyjnej przeprowadzonej w I etapie projektu. Prezentowane tu będą wyniki analiz i badań prowadzonych w trakcie projektu. 

Treść ogłoszenia o programie Treść ogłoszenia o programie (45.90 KB)