20 LAT POWIATU pozioma
Business Infographic
profilaktyka

AKTUALNOŚCI

Budowa obwodnicy miasta Żuromin

Opublikowano .

W dniu 31 stycznia 2011r. Radni Sejmiku Województwa Mazowieckiego przyjęli autopoprawkę do projektu budżetu Województwa Mazowieckiego na 2011 rok, w którym w zakresie inwestycji na drogach wojewódzkich znalazło się zadanie budowy obwodnicy miasta Żuromin – w ciągu drogi wojewódzkiej Nr 541 Lubawa – Lidzbark – Żuromin – Sierpc. Wysokość przewidzianych środków w budżecie Województwa Mazowieckiego przewidziana na rok 2011 wynosi – 8 280 652 zł.

Informacja o możliwości przekazywania 1% podatku

Opublikowano .

Podobnie jak w latach ubiegłych mieszkańcy powiatu żuromińskiego składający roczne zeznanie podatkowe mają możliwość zadeklarowania 1% podatku na rzecz organizacji pożytku publicznego. Status organizacji pożytku publicznego na terenie powiatu żuromińskiego mają następujące organizacje:

1. Polski Czerwony Krzyż Zarząd Okręgowy w Warszawie, ul. Mokotowska 14, Zarząd Rejonowy PCK w Żurominie; Numer KRS: 0000225587

2. Chorągiew Mazowiecka Związku Harcerstwa Polskiego, Komenda Hufca ZHP w Żurominie; Numer KRS: 0000291419

3. Polski Związek Niewidomych, Okręg Mazowiecki, Koło Żuromin; Numer KRS: 0000163347

4. Narodowy Fundusz Ochrony Zdrowia Komitet Oddziału w Płocku – Darowizna dla Szpitala w Żurominie; Numer KRS: 0000161803

5. Związek Ochotniczych Straży Pożarnych Rzeczypospolitej Polskiej – OSP w (dokładny adres wybranej jednostki); Numer KRS: 0000116212

Wykaz wszystkich organizacji pożytku publicznego uprawnionych do otrzymania 1% podatku dostępny jest na stronie Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej pod adresem: http://www.mpips.gov.pl/bip/download/wykaz_opp_25012011_31-01-11.pdf

Apel Starosty Żuromińskiego o przekazywanie 1% podatku dla organizacji pożytku publicznego

Opublikowano .

Podobnie jak w latach ubiegłych mieszkańcy powiatu żuromińskiego składający roczne zeznanie podatkowe mają możliwość zadeklarowania 1% podatku na rzecz organizacji pożytku publicznego.

Z danych Ministerstwa Finansów wynika, iż powiat żuromiński osiąga jeden z najniższych wskaźników liczby podatników, którzy przekazali 1% swojego podatku do ogółu podatników, którzy złożyli deklaracje podatkowe.

Wobec powyższego Starosta Żuromiński apeluje do mieszkańców powiatu o przekazywanie 1% podatku na rzecz wybranej organizacji pożytku publicznego.

Status organizacji pożytku publicznego na terenie powiatu żuromińskiego mają następujące organizacje:

1. Polski Czerwony Krzyż Zarząd Okręgowy w Warszawie, ul. Mokotowska 14, Zarząd Rejonowy PCK w Żurominie; Numer KRS: 0000225587

2. Chorągiew Mazowiecka Związku Harcerstwa Polskiego, Komenda Hufca ZHP w Żurominie; Numer KRS: 0000291419

3. Polski Związek Niewidomych, Okręg Mazowiecki, Koło Żuromin; Numer KRS: 0000163347

4. Narodowy Fundusz Ochrony Zdrowia Komitet Oddziału w Płocku – Darowizna dla Szpitala w Żurominie; Numer KRS: 0000161803

5. Związek Ochotniczych Straży Pożarnych Rzeczypospolitej Polskiej – OSP w (dokładny adres wybranej jednostki); Numer KRS: 0000116212

Wykaz wszystkich organizacji pożytku publicznego uprawnionych do otrzymania 1% podatku dostępny jest na stronie Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej pod adresem: http://www.mpips.gov.pl/bip/download/wykaz_opp_25012011_31-01-11.pdf

Konkurs geologiczny

Opublikowano .

PAŃSTWOWY INSTYTUT GEOLOGICZNY PAŃSTWOWY INSTYTUT BADAWCZY Zaprasza uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych do wzięcia udziału w ogólnopolskim konkursie geologiczno-środowiskowym "Nasza Ziemia – środowisko przyrodnicze wczoraj, dziś i jutro w 2011 roku" pod hasłem: KAMIENNE ARCHIWUM ZIEMI

Na zwycięzców czekają nagrody!!

Szczegółowe informacje znajdą Państwo w załączonych komunikatach oraz w serwisie internetowym konkursu http://konkurs.pgi.gov.pl/;

Informacji udzielają również pracownicy Muzeum Geologicznego PIG–PIB w Warszawie:

Izabela Olczak - Dusseldorp – tel.: 22 849 53 51 wew. 387 e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.;

Monika Krzeczyńska – tel.: 22 849 53 51 wew. 309 e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.;

komunikat_plastyczny_2011.pdf komunikat_plastyczny_2011.pdf

komunikat_teoretyczny_2011.pdf komunikat_teoretyczny_2011.pdf

Dopłaty do materiału siewnego

Opublikowano .

Agencja Rynku Rolnego informuje, że od 15 stycznia 2011 r. można ubiegać się o dopłaty z tytułu zużytego do siewu lub sadzenia materiału siewnego kategorii elitarny lub kwalifikowany (zbóż jarych, zbóż ozimych, roślin strączkowych, ziemniaka, mieszanek zbożowych i pastewnych):

- mającej charakter pomocy de minimis w rolnictwie - dotyczącej materiału siewnego zakupionego i zużytego do siewu lub sadzenia w okresie od dnia od 15 lipca 2010 r. do dnia 15 czerwca 2011 r.

- dla producentów rolnych, w których gospodarstwach rolnych lub działach specjalnych produkcji rolnej powstały szkody spowodowane przez powódź, obsunięcie się ziemi lub huragan w 2010 r. Dopłata dotyczy materiału siewnego zakupionego i zużytego do siewu lub sadzenia w okresie od dnia 15 lipca 2010 r. do dnia 1 czerwca 2011 r.

1.Wnioski o przyznanie dopłaty z tytułu zużytego do siewu lub sadzenia materiału siewnego kategorii elitarny lub kwalifikowany mającej charakter pomocy de minimis w rolnictwie można składać w terminie od dnia 15 stycznia do dnia 25 czerwca 2011 r.

Szczegółowe informacje dotyczące uzyskania dopłaty znajdują się w „Warunkach uzyskania dopłaty z tytułu zużytego do siewu lub sadzenia materiału siewnego kategorii elitarny lub kwalifikowany w ramach pomocy de minimis w rolnictwie”.

UWAGA: W 2011 r. obowiązuje NOWY WZÓR WNIOSKU o przyznanie dopłaty oraz wprowadzono obowiązkowy Formularz informacji przedstawianych przez wnioskodawcę.

2. Wnioski o przyznanie dopłaty z tytułu zużytego do siewu lub sadzenia materiału siewnego kategorii elitarny lub kwalifikowany dla producentów rolnych, w których gospodarstwach rolnych lub działach specjalnych produkcji rolnej powstały szkody spowodowane przez powódź, obsunięcie się ziemi lub huragan w 2010 r. można składać w terminie od dnia 15 stycznia do dnia 1 czerwca 2011 r. (uwaga: termin składania wniosków jest krótszy niż w przypadku dopłat o charakterze pomocy de minimis w rolnictwie).

Pomoc finansowa dla poszkodowanych w wyniku ww. klęsk nie będzie wliczana do limitu pomocy de minimis w rolnictwie. Dopłata może zostać udzielona, jeżeli w gospodarstwie producenta rolnego powstałe szkody w wyniku klęsk wyniosły ponad 30% oraz fakt ten został udokumentowany protokołem oszacowania szkód.

UWAGA: Jeżeli przed powstaniem szkód co najmniej połowa powierzchni upraw rolnych (z wyłączeniem łąk i pastwisk) w gospodarstwie rolnym nie była objęta umową ubezpieczenia, przyznana przez ARR dopłata będzie pomniejszona o 50% wartości.

Szczegółowe informacje dotyczące uzyskania dopłaty znajdują się w „Warunkach uzyskania dopłaty z tytułu zużytego do siewu lub sadzenia materiału siewnego kategorii elitarny lub kwalifikowany dla producentów rolnych, w których gospodarstwach rolnych lub działach specjalnych produkcji rolnej powstały szkody spowodowane przez powódź, obsunięcie się ziemi lub huragan w 2010 r.”

Szczegółowe informacje nt. „dopłat z tytułu zużytego do siewu lub sadzenia materiału siewnego kategorii elitarny lub kwalifikowany”, druki wniosków oraz instrukcje wypełniania wniosków dostępne są na stronie internetowej Agencji Rynku Rolnego: www.arr.gov.pl oraz w Oddziale Terenowym ARR w Warszawie ul. Waszyngtona 146, tel. 22/515-81-32. Pytania można, również kierować do Telefonicznego Punktu Informacyjnego Agencji Rynku Rolnego, tel. 22/661-72-72.