Logotypy__CPPC_3

Logotypy__CPPC_3

basen z1

 

 

pływalnia kafelek

Dane ze stacji meteorologicznej w Zielonej

meteo

AKTUALNOŚCI

III Samorządowe Zawody w Piłce Siatkowej o Puchar Przewodniczącego Rady Powiatu Żuromińskiego zakończone

Opublikowano .

W dniu 8 grudnia w hali sportowej przy Liceum Ogólnokształcącym w Żurominie odbyły się III Samorządowe Zawody w Piłce Siatkowej o Puchar Przewodniczącego Rady Powiatu Żuromińskiego. W zawodach udział wzięło 6 drużyn z terenu powiatu. Organizatorami turnieju byli Przewodniczący Rady Powiatu Żuromińskiego, Starostwo Powiatowe w Żurominie oraz Liceum Ogólnokształcące w Żurominie. Turniej rozpoczął się o godzinie 10:00 przemówieniem Przewodniczącego Rady Powiatu Żuromińskiego Pana Jerzego Rzymowskiego. Po zaciętych meczach klasyfikacja przedstawia się następująco:

  1. Zespół Placówek Oświatowych w Kuczborku
  2. Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Zielonej
  3. Komenda Powiatowa Policji w Żurominie
  4. Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Żurominie
  5. Starostwo Powiatowe w Żurominie
  6. Urząd Gminy Siemiątkowo

3 zwycięskie drużyny otrzymały puchary, a wszystkie drużyny dyplomy. Dodatkowo statuetki dla najlepszej zawodniczki i najlepszego zawodnika otrzymali odpowiednio Ewelina Liszewska (reprezentująca Komendę Powiatową Policji w Żurominie) oraz Marcin Jasiński (Zespół Placówek Oświatowych w Kuczborku).

img_5627.jpgimg_5630.jpgimg_5631.jpgimg_5637.jpg

img_5638.jpgimg_5639.jpgimg_5641.jpgimg_5643.jpg

img_5645.jpgimg_5646.jpgimg_5648.jpgimg_5649.jpg

img_5650.jpgimg_5651.jpgimg_5652.jpgimg_5654.jpg

img_5655.jpgimg_5657.jpgimg_5658.jpgimg_5661.jpg

img_5663.jpgimg_5664.jpgimg_5666.jpgimg_5667.jpg

img_5670.jpgimg_5674.jpgimg_5675.jpgimg_5678.jpg

img_5679.jpgimg_5681.jpgimg_5683.jpgimg_5685.jpg

img_5688.jpgimg_5689.jpgimg_5690.jpgimg_5691.jpg

img_5692.jpgimg_5693.jpgimg_5694.jpgimg_5697.jpg

img_5699.jpgimg_5700.jpgimg_5701.jpgimg_5702.jpg

img_5705.jpgimg_5706.jpgimg_5710.jpgimg_5723.jpg

img_5733.jpgimg_5735.jpgimg_5738.jpgimg_5739.jpg

img_5744.jpgimg_5753.jpgimg_5756.jpgimg_5758.jpg

img_5764.jpgimg_5769.jpgimg_5773.jpgimg_5776.jpg

img_5777.jpgimg_5783.jpgimg_5785.jpgimg_5792.jpg

img_5796.jpgimg_5797.jpgimg_5800.jpgimg_5801.jpg

img_5803.jpgimg_5805.jpgimg_5806.jpgimg_5807.jpg

img_5808.jpgimg_5809.jpgimg_5810.jpgimg_5811.jpg

img_5812.jpgimg_5813.jpgimg_5814.jpgimg_5816.jpg

img_5819.jpgimg_5821.jpgimg_5823.jpgimg_5826.jpg

img_5830.jpg

XXI Olimpiada Promocji Zdrowego Stylu Życia Polskiego Czerwonego Krzyża

Opublikowano .

W dniu 7 grudnia br. odbył się etap rejonowy XXI Ogólnopolskiej Olimpiady Promocji Zdrowego Stylu Życia PCK. Celem Olimpiady jest kształtowanie wśród uczniów postaw i zachowań prozdrowotnych, pogłębianie wiedzy uczniów na temat zagrożeń zdrowotnych oraz sposobów ochrony zdrowia i dbałości o zdrowie, inicjowanie i realizowanie przez młodzież działań promujących zdrowie w środowisku lokalnym. Do Olimpiady zgłosiły się 2 szkoły ponadgimnazjalne (LO Żuromin, ZSP Żuromin) 6 gimnazjów (Nr 1 Żuromin, Nr 2 Żuromin, Lutocin, Zielona, Syberia i Zieluń). Po przeprowadzeniu etapu szkolnego do etapu rejonowego zakwalifikowało się 25 uczniów. Podczas etapu rejonowego uczniowie rozwiązywali test zawierający 30 pytań. Komisja oceniająca wyłoniła następujących zwycięzców:

Kategoria gimnazja:

I miejsce - (27 punktów) Aleksandra Liszewska - Gimnazjum Nr 2 w Żurominie

II miejsce - (26 punktów) Julia Bodera - Gimnazjum Nr 2 w Żurominie

III miejsce - (24 punkty) Natalia Kawczyńska - Gimnazjum Nr 2 w Żurominie

Kategoria szkoły ponadgimnazjalne:

I miejsce - (25 punktów / 9 pkt. w dogrywce) Magdalena Filip LO w Żurominie

II miejsce - (25 punktów / 8 pkt w dogrywce) Agata Szerszeń LO w Żurominie

III miejsce (24 punkty) Paweł Rutkowski LO w Żurominie.

Osoby, które zajęły I miejsca w każdej kategorii wiekowej, tj. Aleksandra Liszewska i Magdalena Filip zakwalifikowały się do etapu Okręgowego Olimpiady. Nagrody dla uczniów szkół gimnazjalnych ufundował Urząd Gminy i Miasta w Żurominie, natomiast dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych Starostwo Powiatowe w Żurominie.

Uczniowie otrzymali także dyplomy za udział w olimpiadzie. W trakcie, gdy komisja oceniała prace uczniów, pokaz udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej zaprezentowali przedstawiciele Państwowej Powiatowej Straży Pożarnej w Żurominie.

img_5599.jpgimg_5601.jpgimg_5603.jpgimg_5604.jpg

img_5606.jpgimg_5607.jpgimg_5608.jpgimg_5610.jpg

img_5612.jpgimg_5613.jpgimg_5615.jpgimg_5616.jpg

img_5617.jpgimg_5618.jpgimg_5619.jpgimg_5621.jpg

img_5622.jpgimg_5623.jpgimg_5625.jpg

Usuwanie krzewów z pasa drogowego

Opublikowano .

Trwają prace, mające na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach powiatowych, a zwłaszcza polepszenie widoczności na łukach dróg. Roboty w terenie związane z usuwaniem zakrzewień oraz odrostów z korzenia z pasa drogowego dróg powiatowych wykonują pracownicy Powiatowego Obwodu Dróg w Żurominie.

dscn1765.jpgdscn1766.jpgdscn1767.jpg

Podpisanie umowy na wykonanie dokumentacji projektowej na budowę chodnika w m. Chamsk

Opublikowano .

Zarząd Powiatu Żuromińskiego w dniu 13 listopada 2012r. podpisał umowę na wykonanie dokumentacji projektowej na realizację zadania pn: „Przebudowa drogi powiatowej nr 4626W Chamsk – do drogi nr 541 – budowa chodnika w m. Chamsk z projektantem – inż. M. Budzińską, zam. Żuromin, za cenę brutto w wysokości: 11 900,00 zł (słownie: jedenaście tysięcy dziewięćset złotych 00/100).Termin wykonania opracowania został ustalony na dzień 21.12.2012r.

Skutki usunięcia pojazdu z drogi - aktualizacja

Opublikowano .

Zgodnie z art. 130a ust. 1 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz. U. z 2012 r., poz. 1137 z późn. zm.), pojazd jest usuwany (obligatoryjnie) z drogi na koszt właściciela w przypadku:

1)      pozostawienia pojazdu w miejscu, gdzie jest to zabronione i utrudnia ruch lub w inny sposób zagraża bezpieczeństwu;

2)      nieokazania przez kierującego dokumentu potwierdzającego zawarcie umowy obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej posiadacza pojazdu lub dowodu opłacenia składki za to ubezpieczenie, jeżeli pojazd ten jest zarejestrowany w kraju niebędącym państwem członkowskim Unii Europejskiej, Konfederacją Szwajcarską lub państwem członkowskim Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – stroną umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym;

3)      przekroczenia wymiarów, dopuszczalnej masy całkowitej lub nacisku osi określonych w przepisach ruchu drogowego, chyba że istnieje możliwość skierowania pojazdu na pobliską drogę, na której dopuszczalny jest ruch takiego pojazdu;

4)      pozostawienia pojazdu nieoznakowanego kartą parkingową, w miejscu przeznaczonym dla pojazdu osoby niepełnosprawnej o obniżonej sprawności ruchowej oraz kierującego pojazdem przewożącego taką osobę lub pracowników placówek zajmujących się opieką, rehabilitacją lub edukacją osób niepełnosprawnych pozostających pod opieką tych placówek;

5)      pozostawienia pojazdu w miejscu obowiązywania znaku wskazującego, że zaparkowany pojazd zostanie usunięty na koszt właściciela.

6)      kierowania nim przez osobę nieposiadającą uprawnienia do kierowania pojazdami albo której zatrzymano prawo jazdy i nie ma możliwości zabezpieczenia pojazdu poprzez przekazanie go osobie znajdującej się w nim i posiadającej uprawnienie do kierowania tym pojazdem, chyba że otrzymała ona pokwitowanie zatrzymania prawa jazdy z przyczyn, o których mowa w ust. 1 pkt 1 lit. b-d oraz w pkt 2 ww. ustawy.

Ponadto zgodnie z ust. 1a ww. artykułu, pojazd jest usuwany z drogi (obligatoryjnie) na koszt wykonującego przejazd drogowy w przypadku, o którym mowa w art. 140ad ust. 2 pkt 2 ustawy.

Pojazd może być również usunięty z drogi (fakultatywnie) na koszt właściciela, jeżeli nie ma możliwości zabezpieczenia go w inny sposób, w przypadku gdy:

1)      kierowała nim osoba:

a) znajdująca się w stanie nietrzeźwości lub w stanie po użyciu alkoholu albo środka działającego podobnie do alkoholu,

b) nieposiadająca przy sobie dokumentów uprawniających do kierowania lub używania pojazdu;

2)      jego stan techniczny zagraża bezpieczeństwu ruchu drogowego, powoduje uszkodzenie drogi albo narusza wymagania ochrony środowiska.

Z powyższego wynika zatem, iż przesłanek których wystąpienie skutkuje lub może skutkować usunięciem pojazdu z drogi, jest wiele.

Stosownie zaś do przepisu ust. 2a art. 130a Prawa o ruchu drogowym, od usunięcia pojazdu odstępuje się, jeżeli przed wydaniem dyspozycji usunięcia pojazdu lub w trakcie usuwania pojazdu ustaną przyczyny jego usunięcia. Jeżeli wydanie dyspozycji usunięcia pojazdu w przypadkach, o których mowa w ust. 1-2 ww. ustawy, spowodowało powstanie kosztów, do ich pokrycia jest obowiązany właściciel pojazdu.

Zgodnie z art. 130a ust. 5f ww. ustawy, usuwanie pojazdów oraz prowadzenie parkingu strzeżonego dla pojazdów usuniętych w przypadkach, o których mowa w ust. 1-2 ustawy, należy do zadań własnych powiatu. Zadania te realizuje starosta przy pomocy powiatowych jednostek organizacyjnych lub powierza ich wykonywanie zgodnie z przepisami o zamówieniach publicznych. Pojazd usunięty z drogi umieszcza się na parkingu strzeżonym do czasu uiszczenia opłaty, za jego usunięcie i parkowanie. Do dnia 19 września 2015 r. usuwaniem pojazdów z dróg powiatu żuromińskiego i ich przechowywaniem na parkingu strzeżonym zajmuje się firma „ARTRANS” Usługi Transportowe Krzysztof Jażdżewski z siedzibą Stare Piastowo 5a, 09-200 Sierpc, tel. 600 927 166. Parking strzeżony jest czynny w dniach od pn. do pt., w godz. od 8.00 do 16.00. W przypadku pojazdów usuniętych z drogi w soboty, niedziele i święta oraz po godzinach pracy tutejszego Starostwa (tj. po godz. 15.30), opłaty za ich usunięcie będą pobierane przez obsługę parkingu, po wcześniejszym telefonicznym uzgodnieniu godziny odbioru pojazdu.

Z kolei wysokość obecnie obowiązujących opłat za usunięcie pojazdu z drogi i jego przechowywanie na parkingu strzeżonym oraz kosztów powstałych w przypadku odstąpienia od usunięcia pojazdu, zostały określone w uchwale nr XXXIII/324/14 Rady Powiatu Żuromińskiego z dnia 25 kwietnia 2014 r., i są one następujące:

Lp.

Rodzaj pojazdu

Opłata

za usunięcie pojazdu (brutto)

za każdą dobę przechowywania pojazdu (brutto)

1.

Rower lub motorower

 

106 zł

 

17 zł

2.

Motocykl

 

211 zł

 

24 zł

3.

Pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej

do 3,5 t

 

464 zł

 

36 zł

4.

Pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t do 7,5 t

 

580 zł

 

48 zł

5.

Pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 7,5 t do 16 t

 

822 zł

 

69 zł

6.

Pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 16 t

 

1211 zł

 

128 zł

7.

Pojazd przewożący materiały niebezpieczne

 

1475 zł

 

190 zł

Wydanie pojazdu z parkingu strzeżonego następuje po okazaniu zezwolenia wystawionego przez podmiot, który wydał dyspozycję usunięcia pojazdu oraz dowodu uiszczenia opłaty za jego usunięcie i przechowywanie. W przypadku nieodebrania pojazdu z parkingu strzeżonego przez jego właściciela w terminie 3 miesięcy od dnia jego  usunięcia, starosta występuje do sądu z wnioskiem o orzeczenie przepadku pojazdu na rzecz powiatu, jeżeli prawidłowo powiadomiony właściciel lub osoba upoważniona nie odebrała pojazdu w tym terminie. Starosta występuje z wnioskiem nie wcześniej niż przed upływem 30 dni od dnia powiadomienia.

Natomiast w myśl przepisu art. 130a ust. 10h ww. ustawy, koszty związane z usuwaniem, przechowywaniem, oszacowaniem, sprzedażą lub zniszczeniem pojazdu powstałe od momentu wydania dyspozycji jego usunięcia do zakończenia postępowania ponosi osoba będąca właścicielem tego pojazdu w dniu wydania dyspozycji jego usunięcia lub solidarnie z nim osoba dysponująca pojazdem na podstawie innego niż własność tytułu prawnego, jeżeli w chwili usunięcia pojazd znajdował się w jej władaniu. Decyzję administracyjną o zapłacie tych kosztów wydaje starosta, a termin ich zapłaty wynosi 30 dni od dnia, w którym stała się ona ostateczna. Należności te wraz z odsetkami podlegają egzekucji w trybie i na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji.

W związku z powyższym należy pamiętać o jak najszybszym odbiorze z parkingu strzeżonego swojego pojazdu. Każdy dzień zwłoki powoduje bowiem wzrost kosztów jego przechowywania. W przypadku zaś długotrwałego przechowywania pojazdu, koszty te mogą wynieść kilka lub nawet kilkanaście tysięcy złotych i przekroczyć jego wartość rynkową.

Monika Oleksiak

Podinspektor ds. transportu drogowego

w Wydziale Komunikacji i Transportu

Starostwa Powiatowego w Żurominie

PRZEDSIĘBIORCY ZOBOWIĄZANI DO UZYSKANIA ZAŚWIADCZENIA NA PRZEWOZY DROGOWE NA POTRZEBY WŁASNE OSÓB LUB RZECZY

Opublikowano .

Wydział Komunikacji i Transportu tutejszego Starostwa informuje, że zgodnie z art. 33 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (t.j. Dz. U. z 2012 r., poz. 1265), przedsiębiorca może wykonywać przewozy drogowe na potrzeby własne ‒ nazywane też niezarobkowym przewozem drogowym ‒ po uzyskaniu zaświadczenia potwierdzającego zgłoszenie przez niego prowadzenia przewozów drogowych jako działalności pomocniczej w stosunku do jego podstawowej działalności gospodarczej.

Nowy samochód do nauki jazdy dla CKZiU w Żurominie

Opublikowano .

W dniu 3.12.20212r. Zarząd Powiatu Żuromińskiego wyraził zgodę na zakup nowego samochodu marki Suzuki Swift dla Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Żurominie przeznaczonego do prowadzenia programowej nauki jazdy dla uczniów. Przeprowadzenie egzaminu na prawo jazdy przez WORD na tym modelu wymaga, aby ww. placówka miała w posiadania taki samochód, na którym szkoli się kandydatów do zdania tego egzaminu. Powyższy zakup umożliwi bardziej efektywną naukę oraz podniesie renomę CKZiU w Żurominie, które prowadzi nowoczesne kształcenie zgodnie z wymogami, dostosowując się tym samym do standardów wyznaczonych przez Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego. Środki finansowe na zakup w/w samochodu pochodzą w całości z budżetu powiatu.

Remont instalacji C.O. w Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Żurominie

Opublikowano .

W dniu 07.09.2012 roku w Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Żurominie ogłoszono przetarg nieograniczony na remont instalacji centralnego ogrzewania. Dotychczasowa instalacja pamiętała początek lat siedemdziesiątych i nie spełniała wymogów dotyczących efektywności grzewczych oraz oszczędności. W dniu 24.09.2012 roku, został rozstrzygnięty w/w przetarg, którego zwycięzcą z pośród siedmiu złożonych ofert została firma ,,ASMET’’ Sławomira Dudka z Lutocina, która przedstawiła najkorzystniejszą ofertę. Po podpisaniu umowy rozpoczęto prace remontowe, które opiewały na kwotę 85 488,58zł. Środki finansowe w całości pochodzą z budżetu powiatu. Remont w/w instalacji polegał na demontażu grzejników żeliwnych, stalowych rurowych, montażu nowej instalacji z rur miedzianych w sztangach lutowanych oraz montażu nowych grzejników żeberkowych aluminiowych. Wszystkie te prace sprawią, iż budynki Centrum będą ogrzewane efektywniej i oszczędniej. Ponadto powyższy remont zbiegł się ze zmianą ogrzewania z ogrzewania olejowego z własnej kotłowni na ogrzewanie miejskie z ŻZK, co dodatkowo sprawi, iż ogrzewanie stanie się bardziej efektywne i tańsze.