AKTUALNOŚCI
Konwent Powiatów Województwa Mazowieckiego
Dnia 14 stycznia 2019 roku odbyło się pierwsze w nowej kadencji posiedzenie Konwentu Powiatów Województwa Mazowieckiego zorganizowane przez Zarząd Powiatu Pruszkowskiego w Starostwie Powiatowym w Pruszkowie. W spotkaniu udział wzięli: Marszałek Województwa Mazowieckiego - Adam Struzik, Wojewoda Mazowiecki – Zdzisław Sipiera oraz Starostowie i Prezydentowie Miast na prawach powiatu województwa mazowieckiego.
Pan Marszałek w swoim przemówieniu zaznaczył znaczenie naszego Województwa, które w znaczący sposób kształtuje wskaźnik PKB oraz podkreślił, że w kategorii rozwoju Województwo Mazowieckie jest w czołówce Europy. W skrócie przedstawił także wyzwania, jakie stoją przed samorządowcami w najbliższej perspektywie. Marszałek Województwa Mazowieckiego przedstawił również możliwości współpracy samorządów powiatowych i województwa. Ponadto podczas konwentu przedstawione zostały informacje o działalności Związku Powiatów Polskich. Przeprowadzona została także dyskusja na temat projektu uchwały w sprawie Regulaminu Konwentu oraz przyjęcia uchwały w tej sprawie. Dokonano wyboru Przewodniczącego Konwentu – Marian Niemirski Starosta Przysuskie, oraz zastępców - Krzysztofa Bieńkowskiego Starosty Przasnyskiego, Krzysztofa Rymuza Starosty Pruszkowskiego i Joanny Porockiej-Rak Starosty Ciechanowskiego.
W posiedzeniu wziął również udział Starosta Żuromiński – Jerzy Rzymowski.
Więcej informacji i zdjęć na temat Konwentu Powiatów Województwa Mazowieckiego na stronie http://www.powiat.pruszkow.pl/informacje/18517
ZAKOŃCZONO SZCZEPIENIA PRZECIW GRYPIE
Program będzie realizowany także w przyszłym roku i tak jak w roku bieżącym rozpocznie się z początkiem sezonu epidemiologicznego tj. od września 2019 r.
Powiat Żuromiński wydatkował w 2018 r. na szczepienia z własnego budżetu kwotę 22 434,00 zł.
Gramy i POMAGAMY
27 Finał bez focha
W dniu 10.01.2019r. w ZSS w Żurominie odbył się 27 Finał WOŚP. Jak każdego roku przyłączyliśmy się do tej akcji z wielkim zapałam i radością. W tym roku zbieraliśmy dla WOŚP ❤❤❤ na wyposażenie szpitali specjalistycznych dla małych dzieci. Nasi wolontariusze z puszkami przemierzyli szkołę, a później wspólnie bawiliśmy się na dyskotece.
Galeria zdjęć w linku załączonym poniżej:
https://www.facebook.com/zss.zuromin/photos/pcb.2240204362706025/2240200879373040/?type=3&theater
E-akta – skrócenie okresu przechowywania akt pracowniczych oraz ich elektronizacja
Elektronizacja akt
Obecnie dokumentację pracowniczą przechowujesz w formie papierowej. Od stycznia będziesz mógł decydować w jakiej formie chcesz ją przechowywać – papierowo, czy elektronicznie. Będziesz też mógł zmienić wcześniej przyjętą formę przechowywania akt pracowniczych.Krótszy okres przechowywania dokumentacji pracowniczej
Od 1 stycznia 2019 r. dla wszystkich nowo zatrudnianych osób akta pracownicze jako pracodawca czy zleceniodawca będziesz przechowywał 10 lat od końca roku kalendarzowego, w którym ustał stosunek pracy lub zakończyła się umowa zlecenia.Dla pracowników, których zatrudniłeś po raz pierwszy w okresie od stycznia 1999 r. do grudnia 2018 r. możesz skrócić okres przechowywania akt z 50 do 10 lat ale tylko jeśli spełnisz dodatkowe warunki, które wynikają z ustawy tj.:
- przekażesz do ZUS oświadczenie (ZUS OSW) oraz
- raport informacyjny (ZUS RIA).
Natomiast akta pracowników/zleceniobiorców zatrudnionych przed 1 stycznia 1999 r. przechowujesz przez okres 50 lat.
Materiały do pobrania są dostępne na stronie Zakładu Ubezpieczeń Społecznych (www.zus.pl) w zakładce „E-akta pliki do pobrania”. Wśród materiałów znajdują się:
- komunikat do przedsiębiorców - zmiany w okresie przechowywania akt pracowniczych,
- komunikat dla firm zewnętrznych, np. biur rachunkowych, które obsługują płatników składek,
- logo E-akta,
- baner, plakat, ulotkę,
- broszurę dla pracodawców,
- "Krótsze przechowywanie akt pracowniczych (E-akta)" - link do YouTube.
W celu uzyskania dodatkowych informacji dotyczących materiałów informacyjnych E-akta zapraszam do kontaktu, tel.: 502-009-800, 24 262-52-71 wew. 2518,
mail: //Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.">Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
MSWiA przypomina o obowiązku odśnieżania dachów
W związku z opadami śniegu Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji przypomina właścicielom i zarządcom nieruchomości o konieczności odśnieżania dachów i usuwania lodowych sopli.
Odśnieżanie dachu i usuwanie sopli należy do obowiązków właściciela bądź zarządcy nieruchomości. Szczególną uwagę należy zwrócić na obiekty wielkopowierzchniowe, m.in. hipermarkety, hale targowe i sportowe oraz magazyny.
Właściciel bądź zarządca, który nie wywiąże się z obowiązku odśnieżania dachu może zostać ukarany mandatem. Można również wprowadzić natychmiastowy zakaz użytkowania obiektu.