Dane ze stacji meteorologicznej w Zielonej

meteo

Dane o jakości powietrza w powiecie żuromińskim

Uprzejmie proszę o aktualizowanie informacji o organizacjach pozarządowych działających na terenie powiatu żuromińskiego. Aktualizacji należy dokonać poprzez wypełnienie załączonej ankiety oraz przesłanie na adres Starostwa Powiatowego w Żurominie lub adres email podany powyżej.
 
Joanna Jucewicz-Morawska
Koordynator ds. współpracy z organizacjami pozarządowymi
 
Zadania Powiatu Żuromińskiego z zakresu organizacji pozarządowych wykonuje Wydział Zdrowia i Edukacji Starostwa Powiatowego w Żurominie. 

Wydział Zdrowia i Edukacji

Pl. Józefa Piłsudskiego 4 ,09-300 Żuromin
tel/fax: 23 657-47-00/23 657-35-35,
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Dyrektor Wydziału - Joanna Jucewicz-Morawska

Aktualności dotyczące organizacji pozarządowych

Raport dotyczący realizacji zasady partycypacji społecznej

Opublikowano .

W 2005r. Starostwo Powiatowe w Żurominie przystąpiło do akcji społecznej pod nazwą "Przejrzysta Polska". Od sierpnia 2009 roku w ramach wyżej wymienionej akcji Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej wdraża program monitorowania realizacji zasady partycypacji społecznej w samorządach lokalnych. Celem monitoringu jest zaprezentowanie rezultatów, jakie przyniosło uczestnictwo urzędu w tym programie, w szczególności w kontekście udziału mieszkańców powiatu w procesie podejmowania decyzji dotyczących rozwoju lokalnego. Efektem monitoringu jest opracowany w lipcu 2010r. i załączony poniżej Raport dotyczący realizacji zasady partycypacji społecznej.

Koordynator ds. współpracy z organizacjami pozarządowymi
Joanna Jucewicz-Morawska

Link do raportu na stronie akcji "Przejrzysta Polska"

Kolejny "Tydzień z ekspertem"

Opublikowano .

Serdecznie zapraszamy do udziału w forum on-line z Panem Jerzym Boczoniem – ekspertem projektu 5.4 PO KL zatytułowanego „Model współpracy – wypracowanie i upowszechnianie standardów współpracy administracji publicznej z organizacjami pozarządowymi”.

Forum rozpoczyna się już 4 października (poniedziałek) 2010 r. (na stronie http://www.wszechnica.org.pl/model-wspolpracy) i będzie trwało tydzień. Do dyskusji zaprosiliśmy Pana Jerzego Boczonia, który jest współzałożycielem, członkiem zarządu i dyrektorem Fundacji „Regionalne Centrum Informacji i Wspomagania Organizacji Pozarządowych” w Gdańsku. Ekspert był konsultantem wielu polskich i zagranicznych programów, instytucji i organizacji. W latach 2002-2008 był Prezesem Zarządu Ogólnopolskiej Sieci SPLOT. Jest członkiem Gdańskiej Rady Organizacji Pozarządowych (GROP) i Gdańskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego (GRDPP) oraz Wiceprzewodniczącym Pomorskiej Rady Organizacji pozarządowych. Jest redaktorem naczelnym Pisma Samopomocy POMOST, autorem wielu opracowań i artykułów nt. trzeciego sektora.

W ramach forum „Tydzień z ekspertem” kontynuować będziemy tematykę tworzenia partnerstw. Skoncentrujemy się tym razem na partnerstwie rozumianym jako  „dobrowolne i zorganizowane  współdziałanie różnorodnych podmiotów na rzecz określonej sprawy, w danym środowisku lokalnym, przy zachowaniu pełnej otwartości i przejrzystości działania oraz równoprawności wszystkich uczestników”, korzystając z doświadczeń irlandzkich i brytyjskich oraz trzyletnich starań  budowania „partnerstw powiatowych” w woj. pomorskim. Postaramy się odpowiedzieć na pytanie o to, co jest niezbędne do zaistnienia faktycznego partnerstwa, a co takie partnerstwo może załamać.

Projekt, w ramach którego odbywa się „Tydzień z ekspertem”, jest realizowany przez sześciu Partnerów: Departament Pożytku Publicznego w MPiPS, Fundację Instytut Spraw Publicznych, Sieć Wspierania Organizacji Pozarządowych SPLOT, Związek Miast Polskich, Forum Aktywizacji Obszarów Wiejskich oraz Collegium Civitas, które jest organizatorem wirtualnej dyskusji.

Głównym celem projektu jest zwiększenie zakresu i poprawa jakości mechanizmów współpracy administracji publicznej (zwłaszcza samorządowej) i organizacji pozarządowych (na poziomie poszczególnych jednostek samorządu terytorialnego), mierzone indeksem jakości współpracy. Aby zrealizować tak sformułowany cel zaplanowano szereg działań m.in. dwadzieścia spotkań w formie forów on-line „Tygodnie z ekspertem”.

Oczekujemy na Państwa udział w dyskusji. Liczymy, że forum będzie dobrą okazją do wymiany doświadczeń. Serdecznie zapraszamy na stronę forum „Tygodnie z ekspertem”: http://www.wszechnica.org.pl/model-wspolpracy.
Projekt partnerski: “Model współpracy administracji publicznej i organizacji pozarządowych – wypracowanie i upowszechnienie standardów współpracy”

Terminarz szkoleń w ramach projektu Moja Akademia w Żurominie

Opublikowano .

Poniżej pełny terminarz szkoleń w ramach projektu Moja Akademia w Żurominie:

  • 1 – 2 października 2010r. (piątek godz. 15.30 – 20:00, sobota godz. 9.00 – 17.00) SZKOLENIE PRAWO DLA ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH;
  • 9 października 2010r. (sobota godz. 9:30 – 13:30) SPOTKANIE SPECJALISTYCZNE PRAWO DLA ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH;
  • 15 – 16 października 2010r. (piątek godz. 15.30 – 20:00, sobota godz. 9.00 – 17.00) SZKOLENIE PUBLIC RELATIONS (kreowanie wizerunku organizacji pozarządowej w środowisku lokalnym);
  • 23 października 2010r. (sobota godz. 9:30 –13:30) SPOTKANIE SPECJALISTYCZNE PUBLIC RELATIONS;
  • 5 – 6 listopada 2010r. (piątek 15.30 – 20:00, sobota 9.00 – 17.00) SZKOLENIE
    Z PARTYCYPACJI OBYWATELSKIEJ (współpraca z samorządem lokalnym, społecznością lokalną, współpraca międzysektorowa);
  • 19 – 20 listopada 2010r. (piątek godz. 15.30 – 19.30, sobota 9.00 – 17.00) SZKOLENIE FINANSE I KSIĘGOWOŚĆ W ORGANIZACJACH POZARZĄDOWYCH;
  • 29 listopad2010r. (poniedziałek godz. 15.00 – 18.00) SPOTKANIE SPECJALISTYCZNE NA TEMAT PARTYCYPACJI OBYWATELSKIEJ.

Szkolenia i spotkania poprowadzą specjaliści, osoby od wielu lat pracujące w organizacjach pozarządowych.

Wszystkie zajęcia będą odbywały się w Żuromińskim Centrum Kultury (Pl. Piłsudskiego 1, 09-300 Żuromin).
Udział w szkoleniach i spotkaniach jest BEZPŁATNY.

Osoba do kontaktu w sprawach szkoleń Pani Katarzyna Leśko – Loda tel. 0-22 652 22 66, 890 73 70; Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.; www.mazowia.ngo.org.pl

Koordynator ds. współpracy z organizacjami pozarządowymi
Joanna Jucewicz-Morawska

1 października 2010r. rozpoczyna się cykl szkoleń w ramach projektu MOJA AKADEMIA W ŻUROMINIE

Opublikowano .

Pierwszy blok szkoleniowy Akademia prawa - "Prawo organizacji pozarządowych" odbędzie się 1-2 października b.r. Osoby zgłoszone na szkolenie zapraszam 1 października b.r. o godz. 15:30 do Żuromińskiego Centrum Kultury, Plac Piłsudskiego 1 w załączniku opis Akademii Prawa.

Jednocześnie wszystkich uczestników tego szkolenia zapraszam na spotkanie ze specjalistą, które odbiędzie się w ramach Akademii Prawa 9 października o godz 10:00 również w Żuromińskim Centrum Kultury i będzie trwało do godziny 14:00.

Joanna Jucewicz-Morawska
Koordynator ds. współpracy z organizacjami pozarządowymi

Szczegóły spotkania Szczegóły spotkania (116.85 KB)

Forum online dla organizacji pozarządowych

Opublikowano .

Serdecznie zapraszamy do udziału w forum on-line z Panią Anną Potok – ekspertką projektu 5.4 PO KL zatytułowanego „Model współpracy – wypracowanie i upowszechnianie standardów współpracy administracji publicznej z organizacjami pozarządowymi”.

Forum rozpoczęło się 21 września (poniedziałek) 2010 r. (na stronie www.wszechnica.org.pl/model-wspolpracy) i będzie trwało tydzień. Do dyskusji zaprosiliśmy Panią Annę Potok, która przez kilkanaście lat pracowała w Funduszu Współpracy współdziałając z wieloma organizacjami pozarządowymi zajmującymi się rozwojem obszarów wiejskich na terenie całego kraju. Tworzyła i kierowała projektami, w tym m.in. programem szkolenia liderów wiejskich, opracowaniem strategii rozwoju lokalnego, ochroną dziedzictwa kulturowego wsi. Organizowała współpracę organizacji pozarządowych z krajami UE. Kierowała zespołem przygotowującym ustawę o izbach rolniczych i wspierała tworzenie samorządu rolniczego. Była inicjatorem wprowadzenia w Polsce programu Leader, opartego na partnerstwie międzysektorowym. Jest przedstawicielem strony pozarządowej w Komitecie Monitorującym PROW 2007-2013.

Tym razem „Tydzień z ekspertem” dotyczyć będzie specyfiki współpracy wiejskich organizacji pozarządowych z administracją publiczną na wszystkich szczeblach. Pragniemy poruszyć kwestie zagrożeń związanych z uwikłaniem organizacji pozarządowych działających na obszarach wiejskich w lokalny kontekst, zastanowić się jak wzmocnić ich autonomię. Proponujemy aby postawić pytanie o to, dlaczego władze samorządowe nie mają zaufania do organizacji a organizacje do władz? Czy w związku z tym możemy mówić o możliwości nawiązania rzeczywistej współpracy między nimi, czy może zawsze będzie to konkurencja?

Projekt, w ramach którego odbywa się „Tydzień z ekspertem”, jest realizowany przez sześciu Partnerów: Departament Pożytku Publicznego w MPiPS, Fundację Instytut Spraw Publicznych, Sieć Wspierania Organizacji Pozarządowych SPLOT, Związek Miast Polskich, Forum Aktywizacji Obszarów Wiejskich oraz Collegium Civitas, które jest organizatorem wirtualnej dyskusji.

Głównym celem projektu jest zwiększenie zakresu i poprawa jakości mechanizmów współpracy administracji publicznej (zwłaszcza samorządowej) i organizacji pozarządowych (na poziomie poszczególnych jednostek samorządu terytorialnego), mierzone indeksem jakości współpracy. Aby zrealizować tak sformułowany cel zaplanowano szereg działań m.in. dwadzieścia spotkań w formie forów on-line „Tygodnie z ekspertem”.

Oczekujemy na Państwa udział w dyskusji. Liczymy, że forum będzie dobrą okazją do wymiany doświadczeń. Serdecznie zapraszamy na stronę forum „Tygodnie z ekspertem”: www.wszechnica.org.pl/model-wspolpracy