Aktualności dotyczące organizacji pozarządowych
Wizyta studyjna dla organizacji pozarządowych w ramach projektu moja akademia w żurominie
W ramach projektu „Moja Akademia w Żurominie” Federacja Mazowia organizuje dla przedstawicieli organizacji pozarządowych z terenu Powiatu Żuromińskiego i Żyrardowskiego biorących udział
w projekcie wizytę studyjną w Warszawie.
J. Jucewicz-Morawska
Koordynator ds. współpracy z organizacjami pozarządowymi
Program współpracy z organizacjami pozarządowymi na rok 2011
Konsultacje przeprowadza się w formie:
• spotkania roboczego z przedstawicielami organizacji pozarządowych umożliwiającego zgłaszanie uwag i wniosków, które odbędzie się w dniu 29 listopada 2010r. o godz. 14.00. w sali konferencyjnej Starostwa Powiatowego w Żurominie,
• internetowego forum dyskusyjnego z użyciem strony internetowej Powiatu. W ramach internetowego forum konsultacyjnego projekt programu oraz Uchwała Zarządu Powiatu w sprawie zarządzenia konsultacji programu są udostępnione na stronie internetowej pod adresem www.konsultacje.zuromin-powiat.pl do dnia 6 grudnia 2010r., a zainteresowane osoby mają prawo zgłaszać swoje uwagi i wnioski.
Zapraszam wszystkich przedstawicieli organizacji pozarządowych oraz podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie do udziału w konsultacjach.
W załączeniu:
Uchwała Nr 182.doc
progr.wsp.doc
J. Jucewicz-Morawska
Koordynator ds. współpracy z organizacjami pozarządowymi
Raport dotyczący realizacji zasady partycypacji społecznej
W 2005r. Starostwo Powiatowe w Żurominie przystąpiło do akcji społecznej pod nazwą "Przejrzysta Polska". Od sierpnia 2009 roku w ramach wyżej wymienionej akcji Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej wdraża program monitorowania realizacji zasady partycypacji społecznej w samorządach lokalnych. Celem monitoringu jest zaprezentowanie rezultatów, jakie przyniosło uczestnictwo urzędu w tym programie, w szczególności w kontekście udziału mieszkańców powiatu w procesie podejmowania decyzji dotyczących rozwoju lokalnego. Efektem monitoringu jest opracowany w lipcu 2010r. i załączony poniżej Raport dotyczący realizacji zasady partycypacji społecznej.
Koordynator ds. współpracy z organizacjami pozarządowymi
Joanna Jucewicz-Morawska
Kolejny "Tydzień z ekspertem"
Serdecznie zapraszamy do udziału w forum on-line z Panem Jerzym Boczoniem – ekspertem projektu 5.4 PO KL zatytułowanego „Model współpracy – wypracowanie i upowszechnianie standardów współpracy administracji publicznej z organizacjami pozarządowymi”.
Forum rozpoczyna się już 4 października (poniedziałek) 2010 r. (na stronie http://www.wszechnica.org.pl/model-wspolpracy) i będzie trwało tydzień. Do dyskusji zaprosiliśmy Pana Jerzego Boczonia, który jest współzałożycielem, członkiem zarządu i dyrektorem Fundacji „Regionalne Centrum Informacji i Wspomagania Organizacji Pozarządowych” w Gdańsku. Ekspert był konsultantem wielu polskich i zagranicznych programów, instytucji i organizacji. W latach 2002-2008 był Prezesem Zarządu Ogólnopolskiej Sieci SPLOT. Jest członkiem Gdańskiej Rady Organizacji Pozarządowych (GROP) i Gdańskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego (GRDPP) oraz Wiceprzewodniczącym Pomorskiej Rady Organizacji pozarządowych. Jest redaktorem naczelnym Pisma Samopomocy POMOST, autorem wielu opracowań i artykułów nt. trzeciego sektora.
W ramach forum „Tydzień z ekspertem” kontynuować będziemy tematykę tworzenia partnerstw. Skoncentrujemy się tym razem na partnerstwie rozumianym jako „dobrowolne i zorganizowane współdziałanie różnorodnych podmiotów na rzecz określonej sprawy, w danym środowisku lokalnym, przy zachowaniu pełnej otwartości i przejrzystości działania oraz równoprawności wszystkich uczestników”, korzystając z doświadczeń irlandzkich i brytyjskich oraz trzyletnich starań budowania „partnerstw powiatowych” w woj. pomorskim. Postaramy się odpowiedzieć na pytanie o to, co jest niezbędne do zaistnienia faktycznego partnerstwa, a co takie partnerstwo może załamać.
Projekt, w ramach którego odbywa się „Tydzień z ekspertem”, jest realizowany przez sześciu Partnerów: Departament Pożytku Publicznego w MPiPS, Fundację Instytut Spraw Publicznych, Sieć Wspierania Organizacji Pozarządowych SPLOT, Związek Miast Polskich, Forum Aktywizacji Obszarów Wiejskich oraz Collegium Civitas, które jest organizatorem wirtualnej dyskusji.
Głównym celem projektu jest zwiększenie zakresu i poprawa jakości mechanizmów współpracy administracji publicznej (zwłaszcza samorządowej) i organizacji pozarządowych (na poziomie poszczególnych jednostek samorządu terytorialnego), mierzone indeksem jakości współpracy. Aby zrealizować tak sformułowany cel zaplanowano szereg działań m.in. dwadzieścia spotkań w formie forów on-line „Tygodnie z ekspertem”.
Oczekujemy na Państwa udział w dyskusji. Liczymy, że forum będzie dobrą okazją do wymiany doświadczeń. Serdecznie zapraszamy na stronę forum „Tygodnie z ekspertem”: http://www.wszechnica.org.pl/model-wspolpracy.
Projekt partnerski: “Model współpracy administracji publicznej i organizacji pozarządowych – wypracowanie i upowszechnienie standardów współpracy”