Aktualności Referatu Zarządzania Kryzysowego
Posiedzenie Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Starosty Żuromińskiego.
W dniu 18 marca 2011 r. o godz. 10.00 w sali konferencyjnej Starostwa Powiatowego w Żurominie odbyło się posiedzenie KBiP powołanej Zarządzeniem Nr 01/11 z dnia 04 stycznia 2011 r., w następującym składzie:
1. Janusz Welenc – Starosta Żuromiński.
Członkowie stali:
2. Henryk Mac – radny Rady Powiatu Żuromińskiego.
3. Mirosław Różański – radny Rady Powiatu Żuromińskiego.
4. Mł.insp. Wiesław Guziński – Komendant Powiatowy Policji w Żurominie.
5. Podinsp. Eugeniusz Ogonowski – Naczelnik Wydziału Prewencji KP Policji w Żurominie.
6. Bogdan Beniuk – Zastępca Prokuratora Rejonowego w Mławie.
7. Joanna Barbara Hajdas – przedstawiciel Powiatowego Urzędu Pracy w Żurominie.
8. Justyna Żywiecka – przedstawiciel Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Żurominie.
Członkowie z głosem doradczym:
9. Wacław Chęciński – Komendant Straży Miejskiej w Żurominie.
10. mł.bryg. Dariusz Stumski – Z-ca Komendanta Powiatowego PSP
w Żurominie.
Na spotkanie to zostali zaproszeni również Przewodniczący Komisji Bezpieczeństwa i Porządku wszystkich gmin powiatu żuromińskiego.
Na posiedzeniu zrealizowano następujący porządek spotkania:
- Wręczenie aktów powołania członkom KBiP.
- Przyjęcie protokołu z posiedzenia KBiP z dnia 14.10.2010 r.
- Przedstawienie planu pracy Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Starosty Żuromińskiego na 2011 r.
- Sprawozdanie z podjętych działań podczas akcji „BEZPIECZNE FERIE 2011” – KP Policji.
- Sprawozdanie o stanie bezpieczeństwa i porządku publicznego w powiecie żuromińskim za 2010 r. – Komendant KPP w Żurominie
- Sprawozdanie o stanie bezpieczeństwa powiatu w zakresie ochrony przeciwpożarowej za 2010 r. – KP PSP w Żurominie.
- Przyjęcie propozycji zadań do „Powiatowego Programu Zapobiegania przestępczości oraz ochrony bezpieczeństwa obywateli i porządku publicznego na lata 2011 – 2014”.
Konkurs "Bezpieczeństwo imprez sportowych"
Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji wzorem ubiegłego roku ogłasza konkurs dla jednostek samorządu terytorialnego pn. „Bezpieczeństwo imprez sportowych”.
Celem konkursu jest propagowanie działań zmierzających do podniesienia bezpieczeństwa imprez sportowych poprzez edukację dzieci i młodzieży w zakresie m. in. Popularyzowania zasad kulturalnego kibicowania, kształtowania nawyków prawidłowego zachowania się w trakcie imprez sportowych oraz stworzenia warunków dla dzieci i młodzieży do bezpiecznego uczestnictwa w masowych imprezach sportowych.
Zgodnie z regulaminem, konkurs będzie przeprowadzony dwuetapowo:
I etap – wyłonienie 2 najlepszych projektów z terenu województwa poprzez Zespól Wojewódzki, działający przy wojewodzie w ramach programu „Razem Bezpieczniej”, zostanie zakończony do dnia 22 kwietnia br.,
I etap – wybór najlepszych projektów przez Komisję Konkursową powołaną przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji, rozstrzygnięcie i ogłoszenie wyników konkursu nastąpi do dnia 30 maja br..
Projekty ww. konkursu należy przesłać do dnia 8 kwietnia br. (decyduje data stempla pocztowego) na adres:
Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego
Mazowiecki Urząd Wojewódzki
Plac Bankowy 3/5
00-950 Warszawa
Z dopiskiem Konkurs „Bezpieczeństwo imprez sportowych”.
Regulamin konkursu znajduje się na stronie internetowej http://razembezpieczniej.mswia.gov.pl.