Prawie 85 000 dzieci powalczy o swoje marzenia: Puchar Tymbarku, tytuł Mistrzów Polski i wyjazd na stadion klubu Ajax Amsterdam Rekordowa liczba prawie 85 000 dzieci zagra w tegorocznej XI edycji Turnieju Piłki Nożnej „Z podwórka na stadion o Puchar Tymbarku”, czyli Mistrzostwach Polski dziewcząt i chłopców w kategorii U-10. W porównaniu z ubiegłoroczną edycją, w rozgrywkach weźmie udział ponad dwukrotnie większa liczba piłkarzy i piłkarek. Wynik ten sprawia, że rozgrywki o Puchar Tymbarku to największa w Polsce impreza sportowa dla dziesięciolatków i młodszych dzieci. Nagrodą główną za zwycięstwo w Turnieju jest wyjazd na stadion klubu Ajax Amsterdam. Największy Turniej dla dzieci w Polsce Prawie 85 000 zawodników zgłoszonych do XI Turnieju „Z podwórka na stadion o Puchar Tymbarku” oznacza, że co piąty dziesięciolatek powalczy w tym roku o Puchar Tymbarku. Żadna impreza sportowa w Polsce nie angażuje aż tylu zawodników tylko w jednej kategorii wiekowej. Co powoduje, że dziesięciolatki i młodsze dzieci tak chętnie biorą udział w Turnieju? – Myślę, że udział w Turnieju o Puchar Tymbarku sprawia, że każda piłkarka i każdy piłkarz może poczuć się jak prawdziwa gwiazda futbolu, biorą przecież udział w oficjalnych Mistrzostwach Polski – powiedział Dariusz Czech, prezes firmy Tymbark. – Dzięki Turniejowi młodzi zawodnicy często po raz pierwszy z podwórkowych czy osiedlowych boisk przechodzą na profesjonalne stadiony. To rozpala wyobraźnię i motywuje do treningów. Nie bez znaczenia jest też nagroda główna. Każdy fan futbolu marzy, aby znaleźć się na jednym z tych stadionów, które dotychczas odwiedzili zwycięzcy Turnieju. – Oczywiście, jestem bardzo usatysfakcjonowany – dodał prezes Czech, poproszony o skomentowanie tegorocznej frekwencji Turnieju. – Prawie 85 000 uczestników to naprawdę imponujący wynik. To tak, jakbyśmy do gry w piłkę zachęcili całkiem spore polskie miasto. Ten wynik to dla mnie także dowód, że nasze wysiłki, wkładane w przygotowanie kolejnych edycji Turnieju, mają sens, bo pozwalają tylu tysiącom dzieci odkryć i rozwinąć ich sportowe talenty. Swojej radości i dumy z tak dobrego wyniku nie krył także Tomasz Zabielski, koordynator Turnieju ze strony PZPN: – Kolejny rok i kolejny rekord. To wspaniałe uczucie móc zobaczyć, jak inicjatywa podjęta przed 10 laty rozrasta się i zachęca coraz więcej dzieci do świetnej zabawy i uprawiania piłki nożnej. Proszę pamiętać, że obok możliwości sprawdzenia swoich sił na boiskach, dajemy młodym zawodnikom szansę na zdrowsze i aktywne życie, wpajając im zamiłowanie do sportu. W tym kontekście wynik 85 000 zgłoszonych piłkarek i piłkarzy napawa dumą.
Już wkrótce początek rozgrywek i wielkich emocji
Z województwa mazowieckiego do tegorocznego Turnieju zgłosiło się aż 8 900 zawodników, czyli o 175% więcej, niż w roku ubiegłym. Rozgrywki rozpoczną się już w kwietniu. Pierwsze mecze rozegrane zostaną na etapach gminnych i powiatowych. Następnie najlepsze drużyny spotkają się podczas finałów wojewódzkich. Przy tegorocznej frekwencji nie będzie łatwo zdobyć prestiżowy tytuł mistrza województwa, który jest przepustką do kolejnych etapów Turnieju. Drużyny, złożone z najlepszych reprezentantów województwa, którym się to uda, wyjadą na jeden z czterech obozów szkoleniowych. Będą w tym czasie doskonalić swoje umiejętności piłkarskie pod okiem doświadczonych trenerów oraz rywalizować o awans do Wielkiego Finału. Zwycięzcy Wielkiego Finału zdobędą Puchar Tymbarku, tytuł Mistrza Polski U-10, oraz nagrodę główną – bilet do Amsterdamu, gdzie m.in. zwiedzą stadion Amsterdam Arena i z jego trybun obejrzą mecz gospodarza tego obiektu – Ajaksu Amsterdam z inną europejską drużyną oraz potrenują w jednej z najlepszych szkółek piłkarskich świata.
Organizatorem Turnieju jest Polski Związek Piłki Nożnej, a sponsorem głównym firma Tymbark.
Patronat honorowy nad Turniejem objęli: UEFA Grassroots, Ministerstwo Edukacji Narodowej oraz Ministerstwo Sportu i Turystyki.
Patronat mediowy nad Turniejem objęli: Piłka Nożna, Piłka Nożna Plus, Bravo Sport, Polska Dziennik Bałtycki, Polska Gazeta Wrocławska, Polska Kurier Lubelski, Echo Dnia, Gazeta Pomorska, PORTAL INTERIA PL, Portal Interklasa.pl, www.pilkanozna.pl, www.wychowaniefizyczne.pl, Futbolowo.pl, www.u21.pl
Partnerami Turnieju są firmy Tetra Pak i Reporter Young.