Logotypy__CPPC_3


Dane ze stacji meteorologicznej w Zielonej

meteo

Dane o jakości powietrza w powiecie żuromińskim

AKTUALNOŚCI

KOMUNIKAT

Opublikowano .

Referat Zarządzania Kryzysowego Starostwa Powiatowego w Żurominie informuje, iż z dniem 31 grudnia 2004 roku upływa termin ubiegania się o przyznanie pomocy humanitarno-socjalnej ze środków Fundacji „Polsko-Niemieckie Pojednanie”. 

Program pomocy humanitarno-socjalnej Fundacji „Polsko-Niemieckie Pojednanie” kierowany jest do żyjących beneficjentów w/w Fundacji, którzy przynajmniej raz otrzymali świadczenie (odszkodowanie) ze środków Fundacji PNP w latach 1992-2004 (pomoc nie obejmuje więc spadkobierców i następców prawnych). Program ten adresowany jest również do osób, które zgłosiły w Fundacji PNP i udokumentowały doznanie poważnego uszczerbku na zdrowiu, a nie zostały objęte wypłatami ze środków Fundacji Federalnej. Pomoc jest przeznaczona dla osób znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej i materialnej.

Powyższa pomoc jest jednorazowa i kierowana w pierwszej kolejności do osób, które jeszcze nie korzystały z podobnych form pomocy socjalnej Fundacji PNP. Jednorazowa pomoc jest udzielana w formie zasiłku bądź częściowego zwrotu od 50% do 100% poniesionych wydatków, nie więcej jednak niż 1 tys. zł.

Wnioskodawca może starać się o zwrot kosztów w ramach tylko jednej z pięciu niżej wymienionych form pomocy.

Forma 1. Częściowy zwrot kosztów zakupu leków specjalistycznych (przy przewlekłych i ciężkich schorzeniach, stanach pooperacyjnych)

Do wypełnionego i podpisanego wniosku należy załączyć:

1.      Odcinek ostatniej emerytury lub renty

2.      Faktury potwierdzające zakup leków, wystawionych na nazwisko wnioskodawcy

3.      Zaświadczenie od lekarza specjalisty o konieczności stosowania zakupionych leków

·        Można dołączyć również zaświadczenie z Gminnego (Miejskiego) Ośrodka Pomocy Społecznej

Forma 2. Częściowy zwrot kosztów leczenia uzdrowiskowego (kuracje w sanatoriach krajowych i zabiegi rehabilitacyjne)

Do wypełnionego i podpisanego wniosku należy załączyć:

1.      Odcinek ostatniej emerytury lub renty

2.      Kopię skierowania na leczenie uzdrowiskowe lub inne zabiegi specjalistyczne

3.      Faktury wystawione na nazwisko wnioskodawcy przez sanatorium lub inną jednostkę medyczną, potwierdzające wykonanie usługi

·        Można dołączyć również zaświadczenie z Gminnego (Miejskiego) Ośrodka Pomocy Społecznej

Forma 3. Częściowy zwrot kosztów doraźnej opieki lekarskiej i pielęgnacyjnej dla obłożnie chorych (m.in. opieka pielęgniarska i lekarska, hospicja, psychoterapia)

Do wypełnionego i podpisanego wniosku należy załączyć:

1.      Odcinek ostatniej emerytury lub renty

2.      Skierowanie na zabieg i operację lub zaświadczenie lekarskie o stanie zdrowia, wymagającym doraźnej opieki medycznej i pielęgnacyjnej, z podaniem rodzaju i wymiaru tej opieki

3.      Faktury wystawione na nazwisko wnioskodawcy, potwierdzające korzystanie z doraźnej opieki medycznej i pielęgnacyjnej

·        Można dołączyć również zaświadczenie z Gminnego (Miejskiego) Ośrodka Pomocy Społecznej

Forma 4.   Częściowy zwrot kosztów zakupu sprzętu rehabilitacyjnego i medycznego (m.in. wózki inwalidzkie, kule łokciowe, okulary, protezy dentystyczne, glukometry)

Do wypełnionego i podpisanego wniosku należy załączyć:

1.      Odcinek ostatniej emerytury lub renty

2.      Zaświadczenie od lekarza specjalisty o stanie zdrowia, wymagającym stosowania sprzętu rehabilitacyjnego, ze wskazaniem rodzaju sprzętu

3.      Faktury wystawione na nazwisko wnioskodawcy, potwierdzające zakup na potrzeby własne sprzętu rehabilitacyjnego i medycznego

·        Można dołączyć również zaświadczenie z Gminnego (Miejskiego) Ośrodka Pomocy Społecznej

Forma 5.   Pomoc socjalna – zasiłek dla osób znajdujących się w najcięższej sytuacji życiowej (m.in. na zakup opału, odzieży, na podstawowe utrzymanie, opłaty bieżące)

Do wypełnionego i podpisanego wniosku należy załączyć:

1.      Odcinek ostatniej emerytury lub renty

2.      Zaświadczenie z Gminnego (Miejskiego) Ośrodka Pomocy Społecznej

·        W przypadku przyznania zasiłku wymagane jest przesłanie faktury wystawionej na nazwisko wnioskodawcy, dokumentującej zakup dokonany ze środków Fundacji PNP

Warunkiem rozpatrzenia wniosku jest nadesłanie odpowiedniej dokumentacji (m.in. faktur potwierdzających zakup np. leków, sprzętu rehabilitacyjnego itp., wystawionych na nazwisko wnioskodawcy).

Wniosek o przyznanie pomocy humanitarno-socjalnej powinien być złożony w terminie sześciu miesięcy od daty zakupu podanej na fakturze.

Fundacja zastrzega sobie, iż ze względu na ograniczone środki finansowe nie będzie mogła udzielić pomocy wszystkim wnioskodawcom. Decyzję o udzieleniu pomocy podejmie Społeczna Komisja powołana przy Fundacji PNP.

Wnioski wraz z wymaganymi dokumentami należy przesyłać w terminie do 31.12.2004 r. na następujący adres:

Fundacja „Polsko-Niemieckie Pojednanie”
ul. Krucza 36
00-921 Warszawa
z dopiskiem na kopercie „POMOC HUMANITARNA”

Wszelkich informacji na temat programu pomocy humanitarno-socjalnej udziela Ośrodek Informacyjny Fundacji PNP w Warszawie przy ul. Wspólnej 30, tel. (022) 629-73-35, 623-26-82 lub 623-27-73. Adres poczty elektronicznej: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.; adres strony internetowej: www.fpnp.pl.

Kombatanci i osoby represjonowane mogą zgłaszać się po formularze wniosków do biur kół gminnych Związku Kombatantów Rzeczypospolitej Polskiej i Byłych Więźniów Politycznych na terenie powiatu.

Podstawowe informacje i formularze wniosków można uzyskać także w Referacie Zarządzania Kryzysowego tutejszego Starostwa, który mieści się w budynku Komendy Powiatowej PSP przy ul. Warszawskiej 25 (I piętro), tel. 657-39-29.   

PIERWSZA POMOC

            Starostwo Powiatowe w Żurominie przy współpracy Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej ma możliwość przeprowadzenia w okresie zimowym we wszystkich szkołach powiatu praktycznego pokazu udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej” z wykorzystaniem „FANTOMA”.

Do chwili obecnej chęć przeprowadzenia pokazu w szkołach zgłosiło 29 Dyrektorów Szkół, pozostałych chętnych prosimy o kontakt telefoniczny z Referatem Zarządzania Kryzysowego Starostwa Powiatowego nr tel. 657 39 29.

 

e-max.it: your social media marketing partner