DBAJMY O SIEBIE - KLUCZOWE ZASADY BEZPIECZEŃSTWA

pdfWAŻNE INFORMACJE NA TEMAT POSTĘPOWANIAW PRZYPADKU PODEJRZENIA ZAKAŻENIA KORONAWIRUSEM

thumb koronawirus

pdfJak zapobiegać zakażeniu

Wszelkie dodatkowego przydatne informacje i zalecenia związane koronawirusem dostępne są na rządowej stronie pod adresem https://www.gov.pl/web/koronawirus

KOMUNIKAT STAROSTY ŻUROMIŃSKIEGO

W związku z trudną sytuacją epidemiologiczną spowodowaną zagrożeniami związanymi z koronawirusem mając na względzie bezpieczeństwo mieszkańców, informuję:

  1. Jeżeli masz objawy mogące wskazywać na zakażenie koronawirusem , a więc: gorączkę, suchy kaszel, duszność i problemy z oddychaniem wówczas:
    • zadzwoń do Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Żurominie , nr tel. 502 530 980 lub 23/6572217, lub na infolinię Narodowego Funduszu Zdrowia nr 800 190 590 aby uzyskać informację, jak dalej postępować;
    • zgłoś się do szpitala zakaźnego (najbliższy w Ciechanowie, tel. 23/ 67 30 340 lub w Płocku);
      • Nie zgłaszaj się do przychodni POZ ani nie udawaj się do szpitala bez wcześniejszego uzgodnienia czy jest to potrzebne. Unikaj kontaktu z innymi osobami aby nie doszło do rozprzestrzeniania się wirusa. Wszelkie wątpliwości dotyczące swojego stanu zdrowia wyjaśniaj telefonicznie.
  2. W trosce o Twoje bezpieczeństwo a także bezpieczeństwo pracowników Starostwa i jednostek powiatowych, a w szczególności Wydziału Komunikacji i Transportu apeluję o załatwianie spraw tylko ważnych i niezbędnych, wszelkie inne proszę odłożyć na czas późniejszy. Zachęcam do ograniczenia bezpośrednich kontaktów z urzędem i jeśli to możliwe, do załatwiania spraw telefonicznie lub droga e-mailową.
  3. W związku z zamknięciem szkół, przedszkoli, żłobków część pracowników będzie zmuszona zająć się własnymi dziećmi, może to spowodować utrudnienia w przyjmowaniu interesantów i wydłużyć czas załatwiania spraw.Za utrudnienia przepraszamy i prosimy o wyrozumiałość.

Szanowni Państwo, w związku powyższym liczę na odpowiedzialną postawę , zachowanie spokoju oraz zastosowanie się do komunikatów i wskazówek organów sanitarnych i państwowych.

Starosta Żuromiński

thumb starosta

KOMUNIKAT 

z dnia 30 kwietnia 2020 r.

Z uwagi na częściowe zniesienie ograniczeń związanych z obowiązywaniem na terenie całego kraju stanu epidemii wynikającego z zagrożenia koronawirusem SARS-CoV-2, Starosta Żuromiński informuje, że od dnia 30 kwietnia 2020 r. bezpośrednia obsługa interesantów Wydziału Komunikacji i Transportu tutejszego Starostwa będzie się odbywała tylko po uprzedniej telefonicznej lub mailowej rezerwacji wizyty. Ma to na celu ograniczenie tworzenia się przed budynkiem Wydziału wieloosobowych kolejek, ponieważ duże skupiska ludzkie sprzyjają rozprzestrzenianiu się koronawirusa.  

Zachowanie tych ograniczeń pozwoli zapewnić większy stopień bezpieczeństwa zarówno naszym interesantom, jak i pracownikom.

Nadal będą załatwiane wyłącznie zadania niezbędne do zapewnienia pomocy obywatelom, obejmujące sprawy z zakresu wydawania:

  • praw jazdy,
  • dowodów rejestracyjnych,
  • innych dokumentów komunikacyjnych.

Załatwianie powyższych spraw będzie się odbywało w sposób następujący:

  • Rejestracja pojazdów, w godz. 8:00-14:00, pod numerami telefonów: 23 653 32 57 wew. 21 i 22 lub 657 27 10;
  • Prawa jazdy, w godz. 8:00-14:00, pod numerami telefonów: 23 653 32 57 wew. 24 lub 657 27 10;
  • Transport drogowy, w godz. 8:00-15:00, pod numerami telefonów: 23 653 32 57 wew. 25 lub 657 27 10.

Wizytę w Wydziale można też będzie umówić drogą elektroniczną za pośrednictwem adresu e-mailowego: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Dodatkowo specjalnie w celu ułatwienia kontaktu z Wydziałem zostanie jeszcze uruchomiony numer telefonu komórkowego 604 530 837.

W budynku Wydziału będzie mogła przebywać, w tym samym czasie, nie więcej niż 1 osoba na jedno stanowisko przeznaczone do obsługi interesantów, ale nie więcej niż 6 osób jednocześnie, w odstępach 45-minutowych. Do budynku będą wpuszczane tylko osoby z odpowiednio zakrytymi ustami i nosem zgodnie z obowiązującymi przepisami. Konieczne będzie również zdezynfekowanie rąk przy wejściu. Interesanci będą wpuszczani do budynku o ustalonej godzinie wizyty, z zachowaniem wskazanych powyżej zasad bezpieczeństwa.

Interesanci winni stosować się do poleceń porządkowych wydawanych przez obsługujących ich urzędników.

Nadal będzie wystawiana przed wejściem do Wydziału w godz. 8:00-15:00 skrzynka podawcza, do której będzie można wrzucać zawiadomienia o zbyciu/nabyciu pojazdu już zarejestrowanego w kraju. Formularze będą dostępne przy skrzynce podawczej, do której należy wrzucać tylko tego rodzaju dokumenty.

Starosta Żuromiński

thumb starosta

KOMUNIKAT

Zawiadamiam, że na podstawie art.68 ust.1 i 2 ustawy z 14 maja 2020 r. o zmianie niektórych ustaw w zakresie działań osłonowych w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2. (Dz.U.z 2020,poz.875) z dniem 24 maja 2020 roku ulegają odwieszeniu terminy w prowadzonych postępowaniach administracyjnych.

Starosta Żuromiński

thumb starosta

KOMUNIKAT

Starosta Żuromiński informuje o odwieszeniu udzielania porad osobiście w punktach nieodpłatnej pomocy prawnej i nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego na terenie Powiatu Żuromińskiego. Udzielanie porad osobiście zostanie wznowione od poniedziałku 25.05.2020 r. we wszystkich punktach nieodpłatnej pomocy prawnej i nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego na terenie Powiatu Żuromińskiego.

Z porad prawnych mogą skorzystać osoby, których nie stać na odpłatną pomoc prawną, w tym:

- osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą, które nie zatrudniały innych osób w przeciągu ostatniego roku;
- kobiety w ciąży;
- członkowie zarządu kół gospodyń wiejskim.

Przed uzyskaniem porady, zainteresowana osoba składa odpowiednio oświadczenia, że nie jest w stanie ponieść kosztów opłatnej porady prawnej oraz w przypadku osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą, dodatkowo składa oświadczenie o niezatrudnianiu innych osób w ciągu ostatniego roku lub przedkłada dokument potwierdzający ciąże, lub przedkłada zaświadczenie o wpisaniu koła gospodyń wiejskich do Krajowego Rejestru Kół Gospodyń Wiejskich.

Porady udzielane będą na podstawie umówionych wizyt. Na wizytę należy umówić się telefonicznie pod nr (23) 657 47 00 wew. 39 (w godz. 7:30-15:30) lub pod adresem e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Kobiety w ciąży obsługiwane będą poza kolejnością zgłoszeń.

Szczegółowe informacje na temat nieodpłatnej pomocy prawnej oraz nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego znajdują się pod adresem http://www.bip.zuromin-powiat.pl/a,15929,informacje-o-nieodplatnej-pomocy-prawnej.html.

Starosta Żuromiński

thumb starosta

Polecenie Wojewody Mazowieckiego z dnia 2 kwietnia

W sprawie przyjmowania i rozpatrywania wniosków oraz doręczania kart parkingowych przez powiatowe zespoły do spraw orzekania o niepełnosprawności na terenie województwa mazowieckiego

pdfTreść polecenia184.81 KB

KOMUNIKAT
dotyczący obsługi klientów Starostwa Powiatowego

Klienci zgłaszający się do urzędu proszeni są o zakrywanie ust i nosa, zachowywanie bezpiecznej odległości oraz dezynfekowanie rąk , po wejściu do budynku urzędu. W tym samym czasie w jednym pomieszczeniu biurowym nie może przebywać więcej niż jedna osoba na jedno stanowisko obsługi.

Obsługa klientów Wydziału Komunikacji i Transportu przy ul. Olszewskiej 9/11 odbywa się z zachowaniem uprzedniej telefonicznej lub elektronicznej rejestracji.

Mając  jednak na względzie utrzymujące się zagrożenie epidemiologiczne koronawirusem COVID-19 zalecane jest załatwianie spraw za pośrednictwem poczty tradycyjnej, poczty elektronicznej, telefonu oraz poprzez platformę ePUAP.

Za utrudnieniu przepraszamy i liczymy na Państwa wyrozumiałość.

Starosta Żuromiński

thumb starosta

Żuromin9

AKTUALNOŚCI

Akcja "BĄDŹ WIDOCZNY NA DRODZE"

Opublikowano .

W ramach popularyzacji zachowań niechronionych uczestników ruchu drogowego „BĄDŹ WIDOCZNY NA DRODZE” Samorząd Powiatu Żuromińskiego zakupił za kwotę 2 tyś. zł. elementy odblaskowe: (kamizelki, szelki, samozaciskowe opaski, zawieszki twarde ) w ilości 640 sztuk, które przyczynią się do poprawy bezpieczeństwa najmłodszych uczestników ruchu drogowego. Elementy te po konsultacjach z Ruchem Drogowym Komendy Powiatowej Policji w Żurominie są przekazywane  na ręce dyrektorów szkół podstawowych położonych przy ciągach dróg powiatowych tj. Szkoła Podstawowa w Poniatowie, Szkoła Podstawowa w Sokołowym Kącie, Szkoła Podstawowa w Siemiątkowie, Szkoła Podstawowa w Łaszewie, Szkoła Podstawowa w Przeradzu Małym, Szkoła Podstawowa w Swojęcinie, Szkoła Podstawowa w Sławęcinie, Szkoła Podstawowa w Gościszce, Szkoła Podstawowa w Sarnowie, Szkoła Podstawowa w Mleczówce , Szkoła Podstawowa w Sinogórze, Szkoła Podstawowa w Syberii.

P1120954.JPGP1120957.JPGP1120960.JPGP1120961.JPG

P1120964.JPGP1120966.JPGP1120967.JPGP1120970.JPG

P1120974.JPGP1120975.JPGP1120976.JPGP1120977.JPG

Thumbs.db

Raport dotyczący realizacji zasady partycypacji społecznej

Opublikowano .

W 2005r. Starostwo Powiatowe w Żurominie przystąpiło do akcji społecznej pod nazwą "Przejrzysta Polska". Od sierpnia 2009 roku w ramach wyżej wymienionej akcji Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej wdraża program monitorowania realizacji zasady partycypacji społecznej w samorządach lokalnych. Celem monitoringu jest zaprezentowanie rezultatów, jakie przyniosło uczestnictwo urzędu w tym programie, w szczególności w kontekście udziału mieszkańców powiatu w procesie podejmowania decyzji dotyczących rozwoju lokalnego. Efektem monitoringu jest opracowany w lipcu 2010r. i załączony poniżej Raport dotyczący realizacji zasady partycypacji społecznej.

Koordynator ds. współpracy z organizacjami pozarządowymi
Joanna Jucewicz-Morawska

Link do raportu na stronie akcji "Przejrzysta Polska"

Kolejny "Tydzień z ekspertem"

Opublikowano .

Serdecznie zapraszamy do udziału w forum on-line z Panem Jerzym Boczoniem – ekspertem projektu 5.4 PO KL zatytułowanego „Model współpracy – wypracowanie i upowszechnianie standardów współpracy administracji publicznej z organizacjami pozarządowymi”.

Forum rozpoczyna się już 4 października (poniedziałek) 2010 r. (na stronie http://www.wszechnica.org.pl/model-wspolpracy) i będzie trwało tydzień. Do dyskusji zaprosiliśmy Pana Jerzego Boczonia, który jest współzałożycielem, członkiem zarządu i dyrektorem Fundacji „Regionalne Centrum Informacji i Wspomagania Organizacji Pozarządowych” w Gdańsku. Ekspert był konsultantem wielu polskich i zagranicznych programów, instytucji i organizacji. W latach 2002-2008 był Prezesem Zarządu Ogólnopolskiej Sieci SPLOT. Jest członkiem Gdańskiej Rady Organizacji Pozarządowych (GROP) i Gdańskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego (GRDPP) oraz Wiceprzewodniczącym Pomorskiej Rady Organizacji pozarządowych. Jest redaktorem naczelnym Pisma Samopomocy POMOST, autorem wielu opracowań i artykułów nt. trzeciego sektora.

W ramach forum „Tydzień z ekspertem” kontynuować będziemy tematykę tworzenia partnerstw. Skoncentrujemy się tym razem na partnerstwie rozumianym jako  „dobrowolne i zorganizowane  współdziałanie różnorodnych podmiotów na rzecz określonej sprawy, w danym środowisku lokalnym, przy zachowaniu pełnej otwartości i przejrzystości działania oraz równoprawności wszystkich uczestników”, korzystając z doświadczeń irlandzkich i brytyjskich oraz trzyletnich starań  budowania „partnerstw powiatowych” w woj. pomorskim. Postaramy się odpowiedzieć na pytanie o to, co jest niezbędne do zaistnienia faktycznego partnerstwa, a co takie partnerstwo może załamać.

Projekt, w ramach którego odbywa się „Tydzień z ekspertem”, jest realizowany przez sześciu Partnerów: Departament Pożytku Publicznego w MPiPS, Fundację Instytut Spraw Publicznych, Sieć Wspierania Organizacji Pozarządowych SPLOT, Związek Miast Polskich, Forum Aktywizacji Obszarów Wiejskich oraz Collegium Civitas, które jest organizatorem wirtualnej dyskusji.

Głównym celem projektu jest zwiększenie zakresu i poprawa jakości mechanizmów współpracy administracji publicznej (zwłaszcza samorządowej) i organizacji pozarządowych (na poziomie poszczególnych jednostek samorządu terytorialnego), mierzone indeksem jakości współpracy. Aby zrealizować tak sformułowany cel zaplanowano szereg działań m.in. dwadzieścia spotkań w formie forów on-line „Tygodnie z ekspertem”.

Oczekujemy na Państwa udział w dyskusji. Liczymy, że forum będzie dobrą okazją do wymiany doświadczeń. Serdecznie zapraszamy na stronę forum „Tygodnie z ekspertem”: http://www.wszechnica.org.pl/model-wspolpracy.
Projekt partnerski: “Model współpracy administracji publicznej i organizacji pozarządowych – wypracowanie i upowszechnienie standardów współpracy”

Terminarz szkoleń w ramach projektu Moja Akademia w Żurominie

Opublikowano .

Poniżej pełny terminarz szkoleń w ramach projektu Moja Akademia w Żurominie:

  • 1 – 2 października 2010r. (piątek godz. 15.30 – 20:00, sobota godz. 9.00 – 17.00) SZKOLENIE PRAWO DLA ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH;
  • 9 października 2010r. (sobota godz. 9:30 – 13:30) SPOTKANIE SPECJALISTYCZNE PRAWO DLA ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH;
  • 15 – 16 października 2010r. (piątek godz. 15.30 – 20:00, sobota godz. 9.00 – 17.00) SZKOLENIE PUBLIC RELATIONS (kreowanie wizerunku organizacji pozarządowej w środowisku lokalnym);
  • 23 października 2010r. (sobota godz. 9:30 –13:30) SPOTKANIE SPECJALISTYCZNE PUBLIC RELATIONS;
  • 5 – 6 listopada 2010r. (piątek 15.30 – 20:00, sobota 9.00 – 17.00) SZKOLENIE
    Z PARTYCYPACJI OBYWATELSKIEJ (współpraca z samorządem lokalnym, społecznością lokalną, współpraca międzysektorowa);
  • 19 – 20 listopada 2010r. (piątek godz. 15.30 – 19.30, sobota 9.00 – 17.00) SZKOLENIE FINANSE I KSIĘGOWOŚĆ W ORGANIZACJACH POZARZĄDOWYCH;
  • 29 listopad2010r. (poniedziałek godz. 15.00 – 18.00) SPOTKANIE SPECJALISTYCZNE NA TEMAT PARTYCYPACJI OBYWATELSKIEJ.

Szkolenia i spotkania poprowadzą specjaliści, osoby od wielu lat pracujące w organizacjach pozarządowych.

Wszystkie zajęcia będą odbywały się w Żuromińskim Centrum Kultury (Pl. Piłsudskiego 1, 09-300 Żuromin).
Udział w szkoleniach i spotkaniach jest BEZPŁATNY.

Osoba do kontaktu w sprawach szkoleń Pani Katarzyna Leśko – Loda tel. 0-22 652 22 66, 890 73 70; Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.; www.mazowia.ngo.org.pl

Koordynator ds. współpracy z organizacjami pozarządowymi
Joanna Jucewicz-Morawska

1 października 2010r. rozpoczyna się cykl szkoleń w ramach projektu MOJA AKADEMIA W ŻUROMINIE

Opublikowano .

Pierwszy blok szkoleniowy Akademia prawa - "Prawo organizacji pozarządowych" odbędzie się 1-2 października b.r. Osoby zgłoszone na szkolenie zapraszam 1 października b.r. o godz. 15:30 do Żuromińskiego Centrum Kultury, Plac Piłsudskiego 1 w załączniku opis Akademii Prawa.

Jednocześnie wszystkich uczestników tego szkolenia zapraszam na spotkanie ze specjalistą, które odbiędzie się w ramach Akademii Prawa 9 października o godz 10:00 również w Żuromińskim Centrum Kultury i będzie trwało do godziny 14:00.

Joanna Jucewicz-Morawska
Koordynator ds. współpracy z organizacjami pozarządowymi

Szczegóły spotkania Szczegóły spotkania (116.85 KB)

Forum online dla organizacji pozarządowych

Opublikowano .

Serdecznie zapraszamy do udziału w forum on-line z Panią Anną Potok – ekspertką projektu 5.4 PO KL zatytułowanego „Model współpracy – wypracowanie i upowszechnianie standardów współpracy administracji publicznej z organizacjami pozarządowymi”.

Forum rozpoczęło się 21 września (poniedziałek) 2010 r. (na stronie www.wszechnica.org.pl/model-wspolpracy) i będzie trwało tydzień. Do dyskusji zaprosiliśmy Panią Annę Potok, która przez kilkanaście lat pracowała w Funduszu Współpracy współdziałając z wieloma organizacjami pozarządowymi zajmującymi się rozwojem obszarów wiejskich na terenie całego kraju. Tworzyła i kierowała projektami, w tym m.in. programem szkolenia liderów wiejskich, opracowaniem strategii rozwoju lokalnego, ochroną dziedzictwa kulturowego wsi. Organizowała współpracę organizacji pozarządowych z krajami UE. Kierowała zespołem przygotowującym ustawę o izbach rolniczych i wspierała tworzenie samorządu rolniczego. Była inicjatorem wprowadzenia w Polsce programu Leader, opartego na partnerstwie międzysektorowym. Jest przedstawicielem strony pozarządowej w Komitecie Monitorującym PROW 2007-2013.

Tym razem „Tydzień z ekspertem” dotyczyć będzie specyfiki współpracy wiejskich organizacji pozarządowych z administracją publiczną na wszystkich szczeblach. Pragniemy poruszyć kwestie zagrożeń związanych z uwikłaniem organizacji pozarządowych działających na obszarach wiejskich w lokalny kontekst, zastanowić się jak wzmocnić ich autonomię. Proponujemy aby postawić pytanie o to, dlaczego władze samorządowe nie mają zaufania do organizacji a organizacje do władz? Czy w związku z tym możemy mówić o możliwości nawiązania rzeczywistej współpracy między nimi, czy może zawsze będzie to konkurencja?

Projekt, w ramach którego odbywa się „Tydzień z ekspertem”, jest realizowany przez sześciu Partnerów: Departament Pożytku Publicznego w MPiPS, Fundację Instytut Spraw Publicznych, Sieć Wspierania Organizacji Pozarządowych SPLOT, Związek Miast Polskich, Forum Aktywizacji Obszarów Wiejskich oraz Collegium Civitas, które jest organizatorem wirtualnej dyskusji.

Głównym celem projektu jest zwiększenie zakresu i poprawa jakości mechanizmów współpracy administracji publicznej (zwłaszcza samorządowej) i organizacji pozarządowych (na poziomie poszczególnych jednostek samorządu terytorialnego), mierzone indeksem jakości współpracy. Aby zrealizować tak sformułowany cel zaplanowano szereg działań m.in. dwadzieścia spotkań w formie forów on-line „Tygodnie z ekspertem”.

Oczekujemy na Państwa udział w dyskusji. Liczymy, że forum będzie dobrą okazją do wymiany doświadczeń. Serdecznie zapraszamy na stronę forum „Tygodnie z ekspertem”: www.wszechnica.org.pl/model-wspolpracy

Spotkanie dla organizacji pozarządowych

Opublikowano .

W imieniu Samorządu Województwa Mazowieckiego serdecznie zapraszamy Państwa na spotkanie z przedstawicielami organizacji pozarządowych działających na Mazowszu, które odbędzie się 23 września 2010 roku o godz. 11.00 w Auli wykładowej znajdującej się w budynku Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Ciechanowie przy ulicy Narutowicza 9. Będzie ono miało charakter konsultacyjno-informacyjny. Tematy poruszane podczas spotkania dotyczyły będą:

- konsultacji „Regulaminu konsultowania projektów aktów prawa miejscowego z Mazowiecką Radą Działalności Pożytku Publicznego lub organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji”,

- przedstawienia środowisku pozarządowemu kandydatów na członków Mazowieckiej Rady Działalności Pożytku Publicznego i zachęcania do udziału w głosowaniu na członków MRDPP,

- innych bieżących tematów współpracy Samorządu Województwa Mazowieckiego z organizacjami pozarządowymi.

W konferencji wezmą udział pracownicy Urzędu Marszałkowskiego współpracujący z organizacjami pozarządowymi. W załączeniu przesyłam ramowy program spotkania. Uczestnicy spotkania otrzymają przydatne materiały promocyjne z logiem Mazowsza. 

Zaproszenie Program (32 KB)