pdfWAŻNE INFORMACJE NA TEMAT POSTĘPOWANIAW PRZYPADKU PODEJRZENIA ZAKAŻENIA KORONAWIRUSEM

thumb koronawirus

pdfJak zapobiegać zakażeniu

Wszelkie dodatkowego przydatne informacje i zalecenia związane koronawirusem dostępne są na rządowej stronie pod adresem https://www.gov.pl/web/koronawirus

KOMUNIKAT STAROSTY ŻUROMIŃSKIEGO

W związku z trudną sytuacją epidemiologiczną spowodowaną zagrożeniami związanymi z koronawirusem mając na względzie bezpieczeństwo mieszkańców, informuję:

  1. Jeżeli masz objawy mogące wskazywać na zakażenie koronawirusem , a więc: gorączkę, suchy kaszel, duszność i problemy z oddychaniem wówczas:
    • zadzwoń do Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Żurominie , nr tel. 502 530 980 lub 23/6572217, lub na infolinię Narodowego Funduszu Zdrowia nr 800 190 590 aby uzyskać informację, jak dalej postępować;
    • zgłoś się do szpitala zakaźnego (najbliższy w Ciechanowie, tel. 23/ 67 30 340 lub w Płocku);
      • Nie zgłaszaj się do przychodni POZ ani nie udawaj się do szpitala bez wcześniejszego uzgodnienia czy jest to potrzebne. Unikaj kontaktu z innymi osobami aby nie doszło do rozprzestrzeniania się wirusa. Wszelkie wątpliwości dotyczące swojego stanu zdrowia wyjaśniaj telefonicznie.
  2. W trosce o Twoje bezpieczeństwo a także bezpieczeństwo pracowników Starostwa i jednostek powiatowych, a w szczególności Wydziału Komunikacji i Transportu apeluję o załatwianie spraw tylko ważnych i niezbędnych, wszelkie inne proszę odłożyć na czas późniejszy. Zachęcam do ograniczenia bezpośrednich kontaktów z urzędem i jeśli to możliwe, do załatwiania spraw telefonicznie lub droga e-mailową.
  3. W związku z zamknięciem szkół, przedszkoli, żłobków część pracowników będzie zmuszona zająć się własnymi dziećmi, może to spowodować utrudnienia w przyjmowaniu interesantów i wydłużyć czas załatwiania spraw.Za utrudnienia przepraszamy i prosimy o wyrozumiałość.

Szanowni Państwo, w związku powyższym liczę na odpowiedzialną postawę , zachowanie spokoju oraz zastosowanie się do komunikatów i wskazówek organów sanitarnych i państwowych.

Starosta Żuromiński

thumb starosta

OGŁOSZENIE STAROSTY ŻUROMIŃSKIEGO
z dnia 22 kwietnia 2020 r.

Zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z 19.04.2020 w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem epidemii uprzejmie informuję, że Starostwo Powiatowe w Żurominie od dnia 22 kwietnia 2020 roku będzie dalej realizowało zadania wynikające z obowiązujących przepisów prawa .

  1. Sprawy będą załatwiane głównie za pośrednictwem platformy e-PUAP , drogą elektroniczną oraz za pośrednictwem poczty.
  2. Istnieje możliwość bezpośredniego składania dokumentów przez interesantów poprzez pozostawienie ich w przygotowanej do tego celu urnie lub pozostawienie w wyznaczonym miejscu na parterze budynku Starostwa Powiatowego w Żurominie przy ul. Plac Józefa Piłsudskiego 4.
  3. Dopuszcza się bezpośrednią obsługę interesantów polegającą na wydawaniu dokumentów, po wcześniejszym telefonicznym uzgodnieniu terminu przez pracownika Starostwa, w wyznaczonym miejscu , o którym mowa w pkt. 2 z zakresu:
    1. Wydziału Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami – dokumenty na rzecz wykonawców prac geodezyjnych i kartograficznych oraz osób fizycznych, dokumentów z ewidencji gruntów i budynków, z zakresu uzgadniania dokumentacji projektowej oraz gospodarki nieruchomościami;
    2. Wydziału Infrastruktury – decyzje o pozwoleniu na budowę, sprzeciwu do zgłoszenia robót budowlanych, decyzje o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowych oraz inne dokumenty dotyczące prowadzonych postępowaniach administracyjnych.
    3. Wydziału Rolnictwa i Środowiska – dokumenty z zakresu ochrony środowiska, decyzje w sprawie wyłączenia gruntów z produkcji rolniczej , zaświadczenia z zakresu planu urządzania lasów, o wpisie do rejestru sprzętu pływającego, karty wędkarskie,
  4. Realizowana będzie bezpośrednia obsługa interesantów w Wydziale Komunikacji i Transportu, przy ul. Olszewskiej 9/11. Wydawane będą dokumenty z zakresu praw jazdy, dowodów rejestracyjnych i innych dokumentów komunikacyjnych.
  5. Przyjmowane będą wpłaty do kasy urzędu oraz punktu w Wydziale Komunikacji i Transportu, z zachowaniem pojedynczej obsługi, zalecane są płatności bezgotówkowe.

Podczas wizyty w urzędzie należy zakrywać ust i nosa, zachowywać bezpieczną odległość oraz dezynfekować ręce przy wejściu.

Liczymy za Państwa wyrozumiałość i przepraszamy za utrudnienia.

Starosta Żuromiński

thumb starosta

KOMUNIKAT DOTYCZĄCY PRACY WYDZIAŁU KOMUNIKACJI I TRANSPORTU STAROSTWA POWIATOWEGO W ŻUROMINIE

Z uwagi na częściowe zniesienie obostrzeń związanych z obowiązywaniem na terenie całego kraju stanu epidemii wynikającego z zagrożenia koronawirusem SARS-CoV-2, Starosta Żuromiński informuje, że od dnia 23 kwietnia br. wznowiona zostanie bieżąca obsługa interesantów Wydziału Komunikacji i Transportu tutejszego Starostwa, jednak przy zachowaniu ograniczeń mających zapewnić ich bezpieczeństwo.

Będą załatwiane wyłącznie zadania niezbędne do zapewnienia pomocy obywatelom, obejmujące sprawy z zakresu wydawania:

  • praw jazdy,
  • dowodów rejestracyjnych,
  • innych dokumentów komunikacyjnych.

W Wydziale będzie mogła przebywać, w tym samym czasie, nie więcej niż 1 osoba na jedno stanowisko przeznaczone do obsługi interesantów (nie więcej niż 6 osób w budynku). Pozostałe osoby będą oczekiwały na swoją kolej przed budynkiem i powinny zachować od siebie odległość nie mniejszą niż 2 m. Do budynku będą wpuszczane tylko osoby z odpowiednio zakrytymi ustami i nosem zgodnie z obowiązującymi przepisami. Interesanci będą wpuszczani do budynku w sposób rotacyjny, z zachowaniem wskazanego powyżej limitu.  

Interesanci winni stosować się do poleceń porządkowych wydawanych przez obsługujących ich urzędników.

Z uwagi na powyższe okoliczności system kolejkowy będzie zawieszony aż do odwołania.

Nadal będzie wystawiana przed wejściem do Wydziału w godz. 8:00-15:00 skrzynka podawcza, do której będzie można wrzucać zawiadomienia o zbyciu/nabyciu pojazdu już zarejestrowanego w kraju. Formularze będą dostępne przy skrzynce podawczej, do której należy wrzucać tylko zawiadomienia o zbyciu/nabyciu pojazdu.

Informuje się również naszych interesantów, że zgodnie z przepisem art. 15zzzw ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. z 2020 r., poz. 374 z późn. zm.), w przypadku gdy ważność:

  1. prawa jazdy,
  2. pozwolenia na kierowanie tramwajem,
  3. zezwolenia na kierowanie pojazdem uprzywilejowanym lub pojazdem przewożącym wartości pieniężne,
  4. świadectwa kierowcy,
  5. legitymacji instruktora nauki jazdy,
  6. legitymacji egzaminatora,
  7. zaświadczenia o wpisie do ewidencji instruktorów techniki jazdy (świadectwa instruktora techniki jazdy),
  8. uprawnień do kierowania pojazdami,
  9. wpisu w prawie jazdy kodu 95 potwierdzającego uzyskanie kwalifikacji wstępnej, kwalifikacji wstępnej przyspieszonej, kwalifikacji wstępnej uzupełniającej, kwalifikacji wstępnej uzupełniającej przyspieszonej albo ukończenie szkolenia okresowego

- upływa w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego albo stanu epidemii, ważność tych dokumentów, uprawnień i wpisu ulega przedłużeniu do dnia upływu 60 dni od dnia odwołania stanu epidemii.

Ponadto w myśl regulacji przepisu art. 31i ust. 1 pkt 1 ww. ustawy, wydłużone zostały do 180 dni terminy określone w przepisach ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym, tj.:

  • w art. 71 ust. 7 (termin na rejestrację pojazdu sprowadzonego z terytorium państwa członkowskiego Unii Europejskiej, niebędącego pojazdem nowym),
  • w art. 78 ust. 2 pkt 1 (termin na zawiadomienie starosty o zbyciu lub nabyciu pojazdu zarejestrowanego).

KOMUNIKAT  

z dnia 30 kwietnia 2020 r.

Z uwagi na częściowe zniesienie ograniczeń związanych z obowiązywaniem na terenie całego kraju stanu epidemii wynikającego z zagrożenia koronawirusem SARS-CoV-2, Starosta Żuromiński informuje, że od dnia 30 kwietnia 2020 r. bezpośrednia obsługa interesantów Wydziału Komunikacji i Transportu tutejszego Starostwa będzie się odbywała tylko po uprzedniej telefonicznej lub mailowej rezerwacji wizyty. Ma to na celu ograniczenie tworzenia się przed budynkiem Wydziału wieloosobowych kolejek, ponieważ duże skupiska ludzkie sprzyjają rozprzestrzenianiu się koronawirusa.  

Zachowanie tych ograniczeń pozwoli zapewnić większy stopień bezpieczeństwa zarówno naszym interesantom, jak i pracownikom.

Nadal będą załatwiane wyłącznie zadania niezbędne do zapewnienia pomocy obywatelom, obejmujące sprawy z zakresu wydawania:

  • praw jazdy,
  • dowodów rejestracyjnych,
  • innych dokumentów komunikacyjnych.

Załatwianie powyższych spraw będzie się odbywało w sposób następujący:

  • Rejestracja pojazdów, w godz. 8:00-14:00, pod numerami telefonów: 23 653 32 57 wew. 21 i 22 lub 657 27 10;
  • Prawa jazdy, w godz. 8:00-14:00, pod numerami telefonów: 23 653 32 57 wew. 24 lub 657 27 10;
  • Transport drogowy, w godz. 8:00-15:00, pod numerami telefonów: 23 653 32 57 wew. 25 lub 657 27 10.

Wizytę w Wydziale można też będzie umówić drogą elektroniczną za pośrednictwem adresu e-mailowego: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Dodatkowo specjalnie w celu ułatwienia kontaktu z Wydziałem zostanie jeszcze uruchomiony numer telefonu komórkowego 604 530 837.

W budynku Wydziału będzie mogła przebywać, w tym samym czasie, nie więcej niż 1 osoba na jedno stanowisko przeznaczone do obsługi interesantów, ale nie więcej niż 6 osób jednocześnie, w odstępach 45-minutowych. Do budynku będą wpuszczane tylko osoby z odpowiednio zakrytymi ustami i nosem zgodnie z obowiązującymi przepisami. Konieczne będzie również zdezynfekowanie rąk przy wejściu. Interesanci będą wpuszczani do budynku o ustalonej godzinie wizyty, z zachowaniem wskazanych powyżej zasad bezpieczeństwa.

Interesanci winni stosować się do poleceń porządkowych wydawanych przez obsługujących ich urzędników.

Nadal będzie wystawiana przed wejściem do Wydziału w godz. 8:00-15:00 skrzynka podawcza, do której będzie można wrzucać zawiadomienia o zbyciu/nabyciu pojazdu już zarejestrowanego w kraju. Formularze będą dostępne przy skrzynce podawczej, do której należy wrzucać tylko tego rodzaju dokumenty.

KOMUNIKAT

Z dniem 11 maja 2020 wprowadzam zmiany w bezpośredniej obsłudze klientów – do budynku Starostwa może wejść jednocześnie 7 osób: 

  • 3 osoby- parter – sprawy z zakresu Wydziału Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami, Wydziału Infrastruktury, Referatu Budownictwa;
  • 3 osoby -I piętro (Wydział Rolnictwa i Ochrony Środowiska, Wydział Zdrowia i Edukacji, Wydział Organizacji i Nadzoru, w tym sekretariat urzędu, Wydział Budżetowo-Finansowy, w tym kasa urzędu);
  • 1 osoba -II piętro (biuro Rady Powiatu);

Osoby oczekujące prosimy o zachowanie bezpiecznej odległości nie mniejszej niż 2 metry.

Osoby wchodzące muszą posiadać odpowiednio zakryte usta i nos, zgodnie z obowiązującymi przepisami (maseczki ochronne) oraz po wejściu proszone są o dezynfekowanie rąk.

Starosta Żuromiński

thumb starosta

KOMUNIKAT

Zawiadamiam, że na podstawie art.68 ust.1 i 2 ustawy z 14 maja 2020 r. o zmianie niektórych ustaw w zakresie działań osłonowych w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2. (Dz.U.z 2020,poz.875) z dniem 24 maja 2020 roku ulegają odwieszeniu terminy w prowadzonych postępowaniach administracyjnych.

Starosta Żuromiński

thumb starosta

KOMUNIKAT

Starosta Żuromiński informuje o odwieszeniu udzielania porad osobiście w punktach nieodpłatnej pomocy prawnej i nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego na terenie Powiatu Żuromińskiego. Udzielanie porad osobiście zostanie wznowione od poniedziałku 25.05.2020 r. we wszystkich punktach nieodpłatnej pomocy prawnej i nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego na terenie Powiatu Żuromińskiego.

Z porad prawnych mogą skorzystać osoby, których nie stać na odpłatną pomoc prawną, w tym:

- osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą, które nie zatrudniały innych osób w przeciągu ostatniego roku;
- kobiety w ciąży;
- członkowie zarządu kół gospodyń wiejskim.

Przed uzyskaniem porady, zainteresowana osoba składa odpowiednio oświadczenia, że nie jest w stanie ponieść kosztów opłatnej porady prawnej oraz w przypadku osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą, dodatkowo składa oświadczenie o niezatrudnianiu innych osób w ciągu ostatniego roku lub przedkłada dokument potwierdzający ciąże, lub przedkłada zaświadczenie o wpisaniu koła gospodyń wiejskich do Krajowego Rejestru Kół Gospodyń Wiejskich.

Porady udzielane będą na podstawie umówionych wizyt. Na wizytę należy umówić się telefonicznie pod nr (23) 657 47 00 wew. 39 (w godz. 7:30-15:30) lub pod adresem e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Kobiety w ciąży obsługiwane będą poza kolejnością zgłoszeń.

Szczegółowe informacje na temat nieodpłatnej pomocy prawnej oraz nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego znajdują się pod adresem http://www.bip.zuromin-powiat.pl/a,15929,informacje-o-nieodplatnej-pomocy-prawnej.html.

Starosta Żuromiński

thumb starosta

Polecenie Wojewody Mazowieckiego z dnia 2 kwietnia

W sprawie przyjmowania i rozpatrywania wniosków oraz doręczania kart parkingowych przez powiatowe zespoły do spraw orzekania o niepełnosprawności na terenie województwa mazowieckiego

pdfTreść polecenia184.81 KB

FB

Żuromin8

AKTUALNOŚCI

Terminarz szkoleń w ramach projektu Moja Akademia w Żurominie

Opublikowano .

Poniżej pełny terminarz szkoleń w ramach projektu Moja Akademia w Żurominie:

  • 1 – 2 października 2010r. (piątek godz. 15.30 – 20:00, sobota godz. 9.00 – 17.00) SZKOLENIE PRAWO DLA ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH;
  • 9 października 2010r. (sobota godz. 9:30 – 13:30) SPOTKANIE SPECJALISTYCZNE PRAWO DLA ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH;
  • 15 – 16 października 2010r. (piątek godz. 15.30 – 20:00, sobota godz. 9.00 – 17.00) SZKOLENIE PUBLIC RELATIONS (kreowanie wizerunku organizacji pozarządowej w środowisku lokalnym);
  • 23 października 2010r. (sobota godz. 9:30 –13:30) SPOTKANIE SPECJALISTYCZNE PUBLIC RELATIONS;
  • 5 – 6 listopada 2010r. (piątek 15.30 – 20:00, sobota 9.00 – 17.00) SZKOLENIE
    Z PARTYCYPACJI OBYWATELSKIEJ (współpraca z samorządem lokalnym, społecznością lokalną, współpraca międzysektorowa);
  • 19 – 20 listopada 2010r. (piątek godz. 15.30 – 19.30, sobota 9.00 – 17.00) SZKOLENIE FINANSE I KSIĘGOWOŚĆ W ORGANIZACJACH POZARZĄDOWYCH;
  • 29 listopad2010r. (poniedziałek godz. 15.00 – 18.00) SPOTKANIE SPECJALISTYCZNE NA TEMAT PARTYCYPACJI OBYWATELSKIEJ.

Szkolenia i spotkania poprowadzą specjaliści, osoby od wielu lat pracujące w organizacjach pozarządowych.

Wszystkie zajęcia będą odbywały się w Żuromińskim Centrum Kultury (Pl. Piłsudskiego 1, 09-300 Żuromin).
Udział w szkoleniach i spotkaniach jest BEZPŁATNY.

Osoba do kontaktu w sprawach szkoleń Pani Katarzyna Leśko – Loda tel. 0-22 652 22 66, 890 73 70; Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.; www.mazowia.ngo.org.pl

Koordynator ds. współpracy z organizacjami pozarządowymi
Joanna Jucewicz-Morawska

1 października 2010r. rozpoczyna się cykl szkoleń w ramach projektu MOJA AKADEMIA W ŻUROMINIE

Opublikowano .

Pierwszy blok szkoleniowy Akademia prawa - "Prawo organizacji pozarządowych" odbędzie się 1-2 października b.r. Osoby zgłoszone na szkolenie zapraszam 1 października b.r. o godz. 15:30 do Żuromińskiego Centrum Kultury, Plac Piłsudskiego 1 w załączniku opis Akademii Prawa.

Jednocześnie wszystkich uczestników tego szkolenia zapraszam na spotkanie ze specjalistą, które odbiędzie się w ramach Akademii Prawa 9 października o godz 10:00 również w Żuromińskim Centrum Kultury i będzie trwało do godziny 14:00.

Joanna Jucewicz-Morawska
Koordynator ds. współpracy z organizacjami pozarządowymi

Szczegóły spotkania Szczegóły spotkania (116.85 KB)

Forum online dla organizacji pozarządowych

Opublikowano .

Serdecznie zapraszamy do udziału w forum on-line z Panią Anną Potok – ekspertką projektu 5.4 PO KL zatytułowanego „Model współpracy – wypracowanie i upowszechnianie standardów współpracy administracji publicznej z organizacjami pozarządowymi”.

Forum rozpoczęło się 21 września (poniedziałek) 2010 r. (na stronie www.wszechnica.org.pl/model-wspolpracy) i będzie trwało tydzień. Do dyskusji zaprosiliśmy Panią Annę Potok, która przez kilkanaście lat pracowała w Funduszu Współpracy współdziałając z wieloma organizacjami pozarządowymi zajmującymi się rozwojem obszarów wiejskich na terenie całego kraju. Tworzyła i kierowała projektami, w tym m.in. programem szkolenia liderów wiejskich, opracowaniem strategii rozwoju lokalnego, ochroną dziedzictwa kulturowego wsi. Organizowała współpracę organizacji pozarządowych z krajami UE. Kierowała zespołem przygotowującym ustawę o izbach rolniczych i wspierała tworzenie samorządu rolniczego. Była inicjatorem wprowadzenia w Polsce programu Leader, opartego na partnerstwie międzysektorowym. Jest przedstawicielem strony pozarządowej w Komitecie Monitorującym PROW 2007-2013.

Tym razem „Tydzień z ekspertem” dotyczyć będzie specyfiki współpracy wiejskich organizacji pozarządowych z administracją publiczną na wszystkich szczeblach. Pragniemy poruszyć kwestie zagrożeń związanych z uwikłaniem organizacji pozarządowych działających na obszarach wiejskich w lokalny kontekst, zastanowić się jak wzmocnić ich autonomię. Proponujemy aby postawić pytanie o to, dlaczego władze samorządowe nie mają zaufania do organizacji a organizacje do władz? Czy w związku z tym możemy mówić o możliwości nawiązania rzeczywistej współpracy między nimi, czy może zawsze będzie to konkurencja?

Projekt, w ramach którego odbywa się „Tydzień z ekspertem”, jest realizowany przez sześciu Partnerów: Departament Pożytku Publicznego w MPiPS, Fundację Instytut Spraw Publicznych, Sieć Wspierania Organizacji Pozarządowych SPLOT, Związek Miast Polskich, Forum Aktywizacji Obszarów Wiejskich oraz Collegium Civitas, które jest organizatorem wirtualnej dyskusji.

Głównym celem projektu jest zwiększenie zakresu i poprawa jakości mechanizmów współpracy administracji publicznej (zwłaszcza samorządowej) i organizacji pozarządowych (na poziomie poszczególnych jednostek samorządu terytorialnego), mierzone indeksem jakości współpracy. Aby zrealizować tak sformułowany cel zaplanowano szereg działań m.in. dwadzieścia spotkań w formie forów on-line „Tygodnie z ekspertem”.

Oczekujemy na Państwa udział w dyskusji. Liczymy, że forum będzie dobrą okazją do wymiany doświadczeń. Serdecznie zapraszamy na stronę forum „Tygodnie z ekspertem”: www.wszechnica.org.pl/model-wspolpracy

Spotkanie dla organizacji pozarządowych

Opublikowano .

W imieniu Samorządu Województwa Mazowieckiego serdecznie zapraszamy Państwa na spotkanie z przedstawicielami organizacji pozarządowych działających na Mazowszu, które odbędzie się 23 września 2010 roku o godz. 11.00 w Auli wykładowej znajdującej się w budynku Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Ciechanowie przy ulicy Narutowicza 9. Będzie ono miało charakter konsultacyjno-informacyjny. Tematy poruszane podczas spotkania dotyczyły będą:

- konsultacji „Regulaminu konsultowania projektów aktów prawa miejscowego z Mazowiecką Radą Działalności Pożytku Publicznego lub organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji”,

- przedstawienia środowisku pozarządowemu kandydatów na członków Mazowieckiej Rady Działalności Pożytku Publicznego i zachęcania do udziału w głosowaniu na członków MRDPP,

- innych bieżących tematów współpracy Samorządu Województwa Mazowieckiego z organizacjami pozarządowymi.

W konferencji wezmą udział pracownicy Urzędu Marszałkowskiego współpracujący z organizacjami pozarządowymi. W załączeniu przesyłam ramowy program spotkania. Uczestnicy spotkania otrzymają przydatne materiały promocyjne z logiem Mazowsza. 

Zaproszenie Program (32 KB)

Inauguracja powiatowego roku szkolengo 2010/2011 pod hasłem "Bazpieczna droga do Szkoły"

Opublikowano .

W dniu 17 września 2010 r. w Zespole Szkól Nr 1 w Żurominie odbyła się IX edycja inauguracji roku szkolnego 2010/2011 pod hasłem „Bezpieczna droga do szkoły”. Patronatem inauguracji był Marszałek Województwa Mazowieckiego Pan Adam Struzik.
W programie imprezy uczniowie z 26 szkół podstawowych oraz uczniowie z wszystkich gimnazjów powiatu żuromińskiego zmierzyli się z zadaniami takimi jak: test wiedzy z przepisów ruchu drogowego, udzielanie pierwszej pomocy przedlekarskiej oraz jazda po torze rowerowym. Zwycięzcy konkursów otrzymali cenne nagrody ufundowane przez Starostwo Powiatowe w Żurominie, Wojewódzki Urząd Marszałkowski w Warszawie, Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego w Radomiu, Płocku, Siedlcach i Ciechanowie: rowery górskie, aparaty fotograficzne i odtwarzacze MP3 i MP4. Każdy uczestnik biorący udział w zawodach otrzymał zestaw, który zwiększy jego bezpieczeństwo na drodze ufundowany przez Urząd Marszałkowski.
Program „Bezpieczna droga do szkoły” realizowany jest przez Samorząd Województwa Mazowieckiego przy współpracy z Wojewódzkimi Ośrodkami Ruchu Drogowego z terenu Województwa Mazowieckiego.
Organizatorami IX edycji inauguracji roku szkolnego 2010/2011 było Starostwo Powiatowe Referat Zarządzania Kryzysowego w Żurominie przy współudziale KP PSP, KPP oraz SP ZZOZ w Żurominie.

P1120181.jpgP1120183.jpgP1120185.jpgP1120204.jpg

P1120208.jpgP1120213.jpgP1120217.jpgP1120220.jpg

P1120224.jpgP1120226.jpgP1120232.jpgP1120234.jpg

P1120237.jpgP1120240.jpgP1120241.jpgP1120243.jpg

P1120251.jpgP1120254.jpgP1120256.jpgP1120260.jpg

P1120264.jpgP1120268.jpgP1120281.jpgP1120282.jpg

P1120283.jpgP1120294.jpgP1120295.jpgP1120304.jpg

Regionalny Konkurs Grantowy "Równać Szanse" 2010

Opublikowano .

Polska Fundacja Dzieci i Młodzieży ogłosiła nową edycję Regionalnego Konkursu Grantowego. W konkursie o dotacje do 7 000 zł na projekty minimum 6-miesięczne, rozpoczynające się nie wcześniej niż 1 stycznia 2011 roku i trwające nie dłużej niż do 31 lipca 2011 roku mogą ubiegać się organizacje pozarządowe, gminne domy kultury i gminne biblioteki oraz nieformalne grupy dorosłych, które chcą założyć organizację pozarządową, z terenów wiejskich i małych miast (do 20 000 mieszkańców). 

Celem projektów realizowanych w ramach Programu "Równać Szanse" jest wyrównywanie szans na dobry start w dorosłe życie młodzieży gimnazjalnej i ponadgimnazjalnej (w wieku 13 - 19 lat) z małych miejscowości. Termin składania wniosków mija 12 października 2010 roku. Informacje o konkursie, zasady i kryteria oceny merytorycznej oraz link do elektronicznego formularza znajdują się na stronie www.rownacszasne.pl 

Zachęcamy do wzięcia udziału w konkursie!

Proponujemy Państwu również udział w bezpłatnych, jednodniowych szkoleniach, które we wrześniu odbędą się w sześciu miastach w Polsce. Szkolenia dotyczą pisania wniosku, planowania i realizacji projektu w ramach Programu "Równać Szanse". Udział w szkoleniu może stanowić dobre przygotowanie do aplikowania w Regionalnym Konkursie Grantowym.

Więcej informacji i rejestracja na szkolenia na stronie www.rownacszanse.pl

Z poważaniem
Artur Łęga
Koordynator Programu "Równać Szanse" 

Kolejny "Tydzień z ekspertem"

Opublikowano .

“Tydzień z ekspertem” – inicjatywa realizowana w ramach projektu 5.4 PO KL zatytułowanego “Model współpracy – wypracowanie i upowszechnianie standardów współpracy administracji publicznej z organizacjami pozarządowymi” przez warszawską niepubliczną szkołę wyższą Collegium Civitas. Wśród partnerów projektu są: Departament Pożytku Publicznego w MPiPS, Fundacja Instytut Spraw Publicznych, Sieć Wspierania Organizacji Pozarządowych SPLOT, Związek Miast Polskich, Forum Aktywizacji Obszarów Wiejskich. 

 Zaproszenie Zaproszenie (205.04 KB)

Zaproszenie Zaproszenie (297.00 KB) 

Moja Akademia w Żurominie

Opublikowano .

Federacja Mazowia, w ramach projektu „Moja Akademia”, organizuje cykl szkoleń dla pracowników, działaczy, wolontariuszy organizacji pozarządowych z regionu żuromińskiego. W ramach projektu przewidziano także spotkania specjalistyczne między szkoleniami dla uczestników i uczestniczek oraz ich organizacji. Zajęcia będą się odbywały w okresie wrzesień – grudzień 2010 w Żurominie. Rekrutacja trwa do 10 września 2010.

„Moja Akademia” to projekt Federacji MAZOWIA skierowany do osób aktywnych w środowisku lokalnym: do pracowników, działaczy, wolontariuszy organizacji
pozarządowych z regionu żyrardowskiego.

W ramach projektu przewidujemy szkolenia dla przedstawicieli i przedstawicielek 14 organizacji pozarządowych z Żuromina i okolic, a także grupowe spotkania specjalistyczne dotyczące wybranego przez uczestników tematu z obszarów szkoleniowych,  konsultacje i doradztwo - system porad autorskich dla uczestników szkoleń (konsultacje między szkoleniami z trenerami dotyczące rozwoju indywidualnego uczestników i uczestniczek i ich organizacji).

Zakres tematyczny szkoleń:

blok prawny ( 2 dni szkoleniowe – 16 godzin i 1 spotkanie specjalistyczne - 3 godziny),

blok Public Relations (2 dni szkoleniowe 16 godzin i 1 spotkanie specjalistyczne - 3 godziny),

blok finansowo – księgowy (2 dni szkoleniowe – 16 godzin i 1 spotkanie specjalistyczne - 3 godziny),

blok partycypacji obywatelskiej (2 dni szkoleniowe - 16 godzin i 1 spotkanie specjalistyczne - 3 godziny).

W sumie 64 godziny szkoleniowe i 12 godzin spotkań specjalistycznych. Szkolenia prowadzić będą doświadczeni trenerzy i specjaliści. Planujemy, aby szkolenia odbywały się w piątki i soboty. Zajęcia będę prowadzone różnorodnymi metodami. Uczestnicy będą  mieli okazję uczestniczyć m.indyskusjach, ćwiczeniach symulacyjnych i wykładach. W trakcie szkoleń uczestniczy otrzymają opracowane materiały szkoleniowe, a także dyplomy na zakończenie projektu, organizator zapewnia także poczęstunek w trakcie szkoleń.

Udział w projekcie jest bezpłatny. Liczba miejsc ograniczona!

Wszystkie zajęcia będą odbywały się w centrum Żuromina. Dokładna lokalizacja szkoleń zostanie podana po zakończeniu rekrutacji.

Zgłoszenia do 10 września 2010: mailowo: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. ,
lub  faksem: 22 652 22 66, lub zwykłą pocztą, lub osobiście na adres
Federacja MAZOWIA, ul. Emilii Plater 47/47, 00 – 118 Warszawa.

UWAGA: Liczy się data dostarczenia formularza zgłoszeniowego do biura Federacji.

Wszyscy uczestnicy i uczestniczki  zostaną poinformowani o wyniku rekrutacji do dnia 15 września 2010. W razie dużej liczby zgłoszeń II etapem rekrutacji
będą rozmowy telefoniczne.

W razie pytań prosimy o kontakt z koordynatorką szkoleń Anną Miedzianowską z biura Federacji pod nr telefonu 22 652 22 66.