pdfWAŻNE INFORMACJE NA TEMAT POSTĘPOWANIAW PRZYPADKU PODEJRZENIA ZAKAŻENIA KORONAWIRUSEM

thumb koronawirus

pdfJak zapobiegać zakażeniu

Wszelkie dodatkowego przydatne informacje i zalecenia związane koronawirusem dostępne są na rządowej stronie pod adresem https://www.gov.pl/web/koronawirus

KOMUNIKAT STAROSTY ŻUROMIŃSKIEGO

W związku z trudną sytuacją epidemiologiczną spowodowaną zagrożeniami związanymi z koronawirusem mając na względzie bezpieczeństwo mieszkańców, informuję:

  1. Jeżeli masz objawy mogące wskazywać na zakażenie koronawirusem , a więc: gorączkę, suchy kaszel, duszność i problemy z oddychaniem wówczas:
    • zadzwoń do Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Żurominie , nr tel. 502 530 980 lub 23/6572217, lub na infolinię Narodowego Funduszu Zdrowia nr 800 190 590 aby uzyskać informację, jak dalej postępować;
    • zgłoś się do szpitala zakaźnego (najbliższy w Ciechanowie, tel. 23/ 67 30 340 lub w Płocku);
      • Nie zgłaszaj się do przychodni POZ ani nie udawaj się do szpitala bez wcześniejszego uzgodnienia czy jest to potrzebne. Unikaj kontaktu z innymi osobami aby nie doszło do rozprzestrzeniania się wirusa. Wszelkie wątpliwości dotyczące swojego stanu zdrowia wyjaśniaj telefonicznie.
  2. W trosce o Twoje bezpieczeństwo a także bezpieczeństwo pracowników Starostwa i jednostek powiatowych, a w szczególności Wydziału Komunikacji i Transportu apeluję o załatwianie spraw tylko ważnych i niezbędnych, wszelkie inne proszę odłożyć na czas późniejszy. Zachęcam do ograniczenia bezpośrednich kontaktów z urzędem i jeśli to możliwe, do załatwiania spraw telefonicznie lub droga e-mailową.
  3. W związku z zamknięciem szkół, przedszkoli, żłobków część pracowników będzie zmuszona zająć się własnymi dziećmi, może to spowodować utrudnienia w przyjmowaniu interesantów i wydłużyć czas załatwiania spraw.Za utrudnienia przepraszamy i prosimy o wyrozumiałość.

Szanowni Państwo, w związku powyższym liczę na odpowiedzialną postawę , zachowanie spokoju oraz zastosowanie się do komunikatów i wskazówek organów sanitarnych i państwowych.

Starosta Żuromiński

thumb starosta

OGŁOSZENIE STAROSTY ŻUROMIŃSKIEGO
z dnia 22 kwietnia 2020 r.

Zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z 19.04.2020 w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem epidemii uprzejmie informuję, że Starostwo Powiatowe w Żurominie od dnia 22 kwietnia 2020 roku będzie dalej realizowało zadania wynikające z obowiązujących przepisów prawa .

  1. Sprawy będą załatwiane głównie za pośrednictwem platformy e-PUAP , drogą elektroniczną oraz za pośrednictwem poczty.
  2. Istnieje możliwość bezpośredniego składania dokumentów przez interesantów poprzez pozostawienie ich w przygotowanej do tego celu urnie lub pozostawienie w wyznaczonym miejscu na parterze budynku Starostwa Powiatowego w Żurominie przy ul. Plac Józefa Piłsudskiego 4.
  3. Dopuszcza się bezpośrednią obsługę interesantów polegającą na wydawaniu dokumentów, po wcześniejszym telefonicznym uzgodnieniu terminu przez pracownika Starostwa, w wyznaczonym miejscu , o którym mowa w pkt. 2 z zakresu:
    1. Wydziału Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami – dokumenty na rzecz wykonawców prac geodezyjnych i kartograficznych oraz osób fizycznych, dokumentów z ewidencji gruntów i budynków, z zakresu uzgadniania dokumentacji projektowej oraz gospodarki nieruchomościami;
    2. Wydziału Infrastruktury – decyzje o pozwoleniu na budowę, sprzeciwu do zgłoszenia robót budowlanych, decyzje o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowych oraz inne dokumenty dotyczące prowadzonych postępowaniach administracyjnych.
    3. Wydziału Rolnictwa i Środowiska – dokumenty z zakresu ochrony środowiska, decyzje w sprawie wyłączenia gruntów z produkcji rolniczej , zaświadczenia z zakresu planu urządzania lasów, o wpisie do rejestru sprzętu pływającego, karty wędkarskie,
  4. Realizowana będzie bezpośrednia obsługa interesantów w Wydziale Komunikacji i Transportu, przy ul. Olszewskiej 9/11. Wydawane będą dokumenty z zakresu praw jazdy, dowodów rejestracyjnych i innych dokumentów komunikacyjnych.
  5. Przyjmowane będą wpłaty do kasy urzędu oraz punktu w Wydziale Komunikacji i Transportu, z zachowaniem pojedynczej obsługi, zalecane są płatności bezgotówkowe.

Podczas wizyty w urzędzie należy zakrywać ust i nosa, zachowywać bezpieczną odległość oraz dezynfekować ręce przy wejściu.

Liczymy za Państwa wyrozumiałość i przepraszamy za utrudnienia.

Starosta Żuromiński

thumb starosta

KOMUNIKAT DOTYCZĄCY PRACY WYDZIAŁU KOMUNIKACJI I TRANSPORTU STAROSTWA POWIATOWEGO W ŻUROMINIE

Z uwagi na częściowe zniesienie obostrzeń związanych z obowiązywaniem na terenie całego kraju stanu epidemii wynikającego z zagrożenia koronawirusem SARS-CoV-2, Starosta Żuromiński informuje, że od dnia 23 kwietnia br. wznowiona zostanie bieżąca obsługa interesantów Wydziału Komunikacji i Transportu tutejszego Starostwa, jednak przy zachowaniu ograniczeń mających zapewnić ich bezpieczeństwo.

Będą załatwiane wyłącznie zadania niezbędne do zapewnienia pomocy obywatelom, obejmujące sprawy z zakresu wydawania:

  • praw jazdy,
  • dowodów rejestracyjnych,
  • innych dokumentów komunikacyjnych.

W Wydziale będzie mogła przebywać, w tym samym czasie, nie więcej niż 1 osoba na jedno stanowisko przeznaczone do obsługi interesantów (nie więcej niż 6 osób w budynku). Pozostałe osoby będą oczekiwały na swoją kolej przed budynkiem i powinny zachować od siebie odległość nie mniejszą niż 2 m. Do budynku będą wpuszczane tylko osoby z odpowiednio zakrytymi ustami i nosem zgodnie z obowiązującymi przepisami. Interesanci będą wpuszczani do budynku w sposób rotacyjny, z zachowaniem wskazanego powyżej limitu.  

Interesanci winni stosować się do poleceń porządkowych wydawanych przez obsługujących ich urzędników.

Z uwagi na powyższe okoliczności system kolejkowy będzie zawieszony aż do odwołania.

Nadal będzie wystawiana przed wejściem do Wydziału w godz. 8:00-15:00 skrzynka podawcza, do której będzie można wrzucać zawiadomienia o zbyciu/nabyciu pojazdu już zarejestrowanego w kraju. Formularze będą dostępne przy skrzynce podawczej, do której należy wrzucać tylko zawiadomienia o zbyciu/nabyciu pojazdu.

Informuje się również naszych interesantów, że zgodnie z przepisem art. 15zzzw ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. z 2020 r., poz. 374 z późn. zm.), w przypadku gdy ważność:

  1. prawa jazdy,
  2. pozwolenia na kierowanie tramwajem,
  3. zezwolenia na kierowanie pojazdem uprzywilejowanym lub pojazdem przewożącym wartości pieniężne,
  4. świadectwa kierowcy,
  5. legitymacji instruktora nauki jazdy,
  6. legitymacji egzaminatora,
  7. zaświadczenia o wpisie do ewidencji instruktorów techniki jazdy (świadectwa instruktora techniki jazdy),
  8. uprawnień do kierowania pojazdami,
  9. wpisu w prawie jazdy kodu 95 potwierdzającego uzyskanie kwalifikacji wstępnej, kwalifikacji wstępnej przyspieszonej, kwalifikacji wstępnej uzupełniającej, kwalifikacji wstępnej uzupełniającej przyspieszonej albo ukończenie szkolenia okresowego

- upływa w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego albo stanu epidemii, ważność tych dokumentów, uprawnień i wpisu ulega przedłużeniu do dnia upływu 60 dni od dnia odwołania stanu epidemii.

Ponadto w myśl regulacji przepisu art. 31i ust. 1 pkt 1 ww. ustawy, wydłużone zostały do 180 dni terminy określone w przepisach ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym, tj.:

  • w art. 71 ust. 7 (termin na rejestrację pojazdu sprowadzonego z terytorium państwa członkowskiego Unii Europejskiej, niebędącego pojazdem nowym),
  • w art. 78 ust. 2 pkt 1 (termin na zawiadomienie starosty o zbyciu lub nabyciu pojazdu zarejestrowanego).

KOMUNIKAT  

z dnia 30 kwietnia 2020 r.

Z uwagi na częściowe zniesienie ograniczeń związanych z obowiązywaniem na terenie całego kraju stanu epidemii wynikającego z zagrożenia koronawirusem SARS-CoV-2, Starosta Żuromiński informuje, że od dnia 30 kwietnia 2020 r. bezpośrednia obsługa interesantów Wydziału Komunikacji i Transportu tutejszego Starostwa będzie się odbywała tylko po uprzedniej telefonicznej lub mailowej rezerwacji wizyty. Ma to na celu ograniczenie tworzenia się przed budynkiem Wydziału wieloosobowych kolejek, ponieważ duże skupiska ludzkie sprzyjają rozprzestrzenianiu się koronawirusa.  

Zachowanie tych ograniczeń pozwoli zapewnić większy stopień bezpieczeństwa zarówno naszym interesantom, jak i pracownikom.

Nadal będą załatwiane wyłącznie zadania niezbędne do zapewnienia pomocy obywatelom, obejmujące sprawy z zakresu wydawania:

  • praw jazdy,
  • dowodów rejestracyjnych,
  • innych dokumentów komunikacyjnych.

Załatwianie powyższych spraw będzie się odbywało w sposób następujący:

  • Rejestracja pojazdów, w godz. 8:00-14:00, pod numerami telefonów: 23 653 32 57 wew. 21 i 22 lub 657 27 10;
  • Prawa jazdy, w godz. 8:00-14:00, pod numerami telefonów: 23 653 32 57 wew. 24 lub 657 27 10;
  • Transport drogowy, w godz. 8:00-15:00, pod numerami telefonów: 23 653 32 57 wew. 25 lub 657 27 10.

Wizytę w Wydziale można też będzie umówić drogą elektroniczną za pośrednictwem adresu e-mailowego: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Dodatkowo specjalnie w celu ułatwienia kontaktu z Wydziałem zostanie jeszcze uruchomiony numer telefonu komórkowego 604 530 837.

W budynku Wydziału będzie mogła przebywać, w tym samym czasie, nie więcej niż 1 osoba na jedno stanowisko przeznaczone do obsługi interesantów, ale nie więcej niż 6 osób jednocześnie, w odstępach 45-minutowych. Do budynku będą wpuszczane tylko osoby z odpowiednio zakrytymi ustami i nosem zgodnie z obowiązującymi przepisami. Konieczne będzie również zdezynfekowanie rąk przy wejściu. Interesanci będą wpuszczani do budynku o ustalonej godzinie wizyty, z zachowaniem wskazanych powyżej zasad bezpieczeństwa.

Interesanci winni stosować się do poleceń porządkowych wydawanych przez obsługujących ich urzędników.

Nadal będzie wystawiana przed wejściem do Wydziału w godz. 8:00-15:00 skrzynka podawcza, do której będzie można wrzucać zawiadomienia o zbyciu/nabyciu pojazdu już zarejestrowanego w kraju. Formularze będą dostępne przy skrzynce podawczej, do której należy wrzucać tylko tego rodzaju dokumenty.

KOMUNIKAT

Z dniem 11 maja 2020 wprowadzam zmiany w bezpośredniej obsłudze klientów – do budynku Starostwa może wejść jednocześnie 7 osób: 

  • 3 osoby- parter – sprawy z zakresu Wydziału Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami, Wydziału Infrastruktury, Referatu Budownictwa;
  • 3 osoby -I piętro (Wydział Rolnictwa i Ochrony Środowiska, Wydział Zdrowia i Edukacji, Wydział Organizacji i Nadzoru, w tym sekretariat urzędu, Wydział Budżetowo-Finansowy, w tym kasa urzędu);
  • 1 osoba -II piętro (biuro Rady Powiatu);

Osoby oczekujące prosimy o zachowanie bezpiecznej odległości nie mniejszej niż 2 metry.

Osoby wchodzące muszą posiadać odpowiednio zakryte usta i nos, zgodnie z obowiązującymi przepisami (maseczki ochronne) oraz po wejściu proszone są o dezynfekowanie rąk.

Starosta Żuromiński

thumb starosta

KOMUNIKAT

Zawiadamiam, że na podstawie art.68 ust.1 i 2 ustawy z 14 maja 2020 r. o zmianie niektórych ustaw w zakresie działań osłonowych w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2. (Dz.U.z 2020,poz.875) z dniem 24 maja 2020 roku ulegają odwieszeniu terminy w prowadzonych postępowaniach administracyjnych.

Starosta Żuromiński

thumb starosta

KOMUNIKAT

Starosta Żuromiński informuje o odwieszeniu udzielania porad osobiście w punktach nieodpłatnej pomocy prawnej i nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego na terenie Powiatu Żuromińskiego. Udzielanie porad osobiście zostanie wznowione od poniedziałku 25.05.2020 r. we wszystkich punktach nieodpłatnej pomocy prawnej i nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego na terenie Powiatu Żuromińskiego.

Z porad prawnych mogą skorzystać osoby, których nie stać na odpłatną pomoc prawną, w tym:

- osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą, które nie zatrudniały innych osób w przeciągu ostatniego roku;
- kobiety w ciąży;
- członkowie zarządu kół gospodyń wiejskim.

Przed uzyskaniem porady, zainteresowana osoba składa odpowiednio oświadczenia, że nie jest w stanie ponieść kosztów opłatnej porady prawnej oraz w przypadku osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą, dodatkowo składa oświadczenie o niezatrudnianiu innych osób w ciągu ostatniego roku lub przedkłada dokument potwierdzający ciąże, lub przedkłada zaświadczenie o wpisaniu koła gospodyń wiejskich do Krajowego Rejestru Kół Gospodyń Wiejskich.

Porady udzielane będą na podstawie umówionych wizyt. Na wizytę należy umówić się telefonicznie pod nr (23) 657 47 00 wew. 39 (w godz. 7:30-15:30) lub pod adresem e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Kobiety w ciąży obsługiwane będą poza kolejnością zgłoszeń.

Szczegółowe informacje na temat nieodpłatnej pomocy prawnej oraz nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego znajdują się pod adresem http://www.bip.zuromin-powiat.pl/a,15929,informacje-o-nieodplatnej-pomocy-prawnej.html.

Starosta Żuromiński

thumb starosta

Polecenie Wojewody Mazowieckiego z dnia 2 kwietnia

W sprawie przyjmowania i rozpatrywania wniosków oraz doręczania kart parkingowych przez powiatowe zespoły do spraw orzekania o niepełnosprawności na terenie województwa mazowieckiego

pdfTreść polecenia184.81 KB

FB

Żuromin8

AKTUALNOŚCI

Program współpracy z organizacjami pozarządowymi na rok 2011

Opublikowano .

Zarząd Powiatu Żuromińskiego Uchwałą Nr 182/2010 z dnia 12 listopada 2010r. zarządził konsultacje Programu współpracy Powiatu Żuromińskiego z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w 2011r.
Konsultacje przeprowadza się w formie:
•    spotkania roboczego z przedstawicielami organizacji pozarządowych umożliwiającego zgłaszanie uwag i wniosków, które odbędzie się w dniu 29 listopada 2010r. o godz. 14.00. w sali konferencyjnej Starostwa Powiatowego w Żurominie,
•    internetowego forum dyskusyjnego z użyciem strony internetowej Powiatu. W ramach internetowego forum konsultacyjnego projekt programu oraz Uchwała Zarządu Powiatu w sprawie zarządzenia konsultacji programu są udostępnione na stronie internetowej pod adresem www.konsultacje.zuromin-powiat.pl do dnia 6 grudnia 2010r., a zainteresowane osoby mają prawo zgłaszać swoje uwagi i wnioski.
Zapraszam wszystkich przedstawicieli organizacji pozarządowych oraz podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie do udziału w konsultacjach.
W załączeniu:
Uchwała Nr 182.doc
progr.wsp.doc

J. Jucewicz-Morawska
Koordynator ds. współpracy z organizacjami pozarządowymi

Opublikowano .

NADCHODZI ZIMA - UWAGA NA TLENEK WĘGLA

Opublikowano .

Okres jesienno-zimowy i rozpoczęcie sezonu grzewczego to nasilające się przypadki zatrucia osób tlenkiem węgla (czadem). Przyczyny tej tragedii są zazwyczaj podobne: zaniedbania, niewiedza, niewłaściwe korzystanie z urządzeń grzewczych, wadliwa instalacja odprowadzania spalin.
W załączeniu apel Wojewody Mazowieckiego „NADCHODZI ZIMA – UWAGA NA TLENEK WĘGLA”.

Apel Wojewody Mazowieckiego Apel Wojewody Mazowieckiego (496.77 KB) 

Powiat przygotowany do zimowego utrzymania dróg w sezonie 2011/2012

Opublikowano .

Dyżury przy zimowym utrzymaniu dróg będą pełnione w Powiatowym Obwodzie Dróg w Żurominie przy ul. Warszawskiej 32, tel. 023 657-23-19

Wykaz osób kierujących akcją zimowego utrzymania dróg

Jarzynka Wojciech, Kierownik Powiatowego Obwodu Dróg,
tel. 23 657-23-19, tel. kom. 606-389-075

Górka Jan, Majster,
tel. 23 657-23-19, tel. kom. 604-530-837

Drążewski Tomasz, Majster,
tel. 23 657-23-19, tel. kom. 604-509-327

Stankiewicz Artur, Dróżnik
tel. 23 657-23-19, tel. kom. 600-597-091

Krzemiński Ryszard, Kierowca-dróżnik
tel. 23 657-23-19, tel. kom. 691-073-447

Mapa powiatu żuromińskiego z wyznaczonymi drogami powiatowymi i ich kategoriami odśnieżania oraz mapa powiatu żuromińskiego z trasami przejazdu oraz miejscami posypywania niebezpiecznych odcinków dróg powiatowych dostępne są do wglądu w Powiatowym Obwodzie Dróg w Żurominie oraz w Wydziale Infrastruktury Starostwa Powiatowego w Żurominie.

Odpowiedzialnym za zimowe utrzymanie dróg powiatowych w sezonie 2011 – 2012 z ramienia Wykonawcy jest:

Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjno- Drogowych Spółka z o.o.
13-200 Działdowo, ul. Lidzbarska 31
Tel. kom. – 604-240-276

1.Wykonawca zgodnie z Umową Nr 5/2011r. z dnia 21.09.2011r. - szczegółowe warunki umowy pkt.13, ponosi pełną odpowiedzialność cywilną za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków dotyczących pracowników i osób trzecich a powstałych w związku z prowadzonymi robotami, w tym także ruchem pojazdów mechanicznych.

2.Wykonawca zgodnie z Umową Nr 5/2011r. z dnia 21.09.2011r. – szczegółowe warunki umowy pkt.11, zapewnia możliwość kontaktu telefonicznego z operatorami sprzętu użytego w akcji zimowego utrzymania dróg.

Aktualizacja planu zimowego utrzymania dróg Aktualizacja planu zimowego utrzymania dróg (308.77 KB) 

Akcja "BĄDŹ WIDOCZNY NA DRODZE"

Opublikowano .

W ramach popularyzacji zachowań niechronionych uczestników ruchu drogowego „BĄDŹ WIDOCZNY NA DRODZE” Samorząd Powiatu Żuromińskiego zakupił za kwotę 2 tyś. zł. elementy odblaskowe: (kamizelki, szelki, samozaciskowe opaski, zawieszki twarde ) w ilości 640 sztuk, które przyczynią się do poprawy bezpieczeństwa najmłodszych uczestników ruchu drogowego. Elementy te po konsultacjach z Ruchem Drogowym Komendy Powiatowej Policji w Żurominie są przekazywane  na ręce dyrektorów szkół podstawowych położonych przy ciągach dróg powiatowych tj. Szkoła Podstawowa w Poniatowie, Szkoła Podstawowa w Sokołowym Kącie, Szkoła Podstawowa w Siemiątkowie, Szkoła Podstawowa w Łaszewie, Szkoła Podstawowa w Przeradzu Małym, Szkoła Podstawowa w Swojęcinie, Szkoła Podstawowa w Sławęcinie, Szkoła Podstawowa w Gościszce, Szkoła Podstawowa w Sarnowie, Szkoła Podstawowa w Mleczówce , Szkoła Podstawowa w Sinogórze, Szkoła Podstawowa w Syberii.

P1120954.JPGP1120957.JPGP1120960.JPGP1120961.JPG

P1120964.JPGP1120966.JPGP1120967.JPGP1120970.JPG

P1120974.JPGP1120975.JPGP1120976.JPGP1120977.JPG

Thumbs.db

Raport dotyczący realizacji zasady partycypacji społecznej

Opublikowano .

W 2005r. Starostwo Powiatowe w Żurominie przystąpiło do akcji społecznej pod nazwą "Przejrzysta Polska". Od sierpnia 2009 roku w ramach wyżej wymienionej akcji Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej wdraża program monitorowania realizacji zasady partycypacji społecznej w samorządach lokalnych. Celem monitoringu jest zaprezentowanie rezultatów, jakie przyniosło uczestnictwo urzędu w tym programie, w szczególności w kontekście udziału mieszkańców powiatu w procesie podejmowania decyzji dotyczących rozwoju lokalnego. Efektem monitoringu jest opracowany w lipcu 2010r. i załączony poniżej Raport dotyczący realizacji zasady partycypacji społecznej.

Koordynator ds. współpracy z organizacjami pozarządowymi
Joanna Jucewicz-Morawska

Link do raportu na stronie akcji "Przejrzysta Polska"

Kolejny "Tydzień z ekspertem"

Opublikowano .

Serdecznie zapraszamy do udziału w forum on-line z Panem Jerzym Boczoniem – ekspertem projektu 5.4 PO KL zatytułowanego „Model współpracy – wypracowanie i upowszechnianie standardów współpracy administracji publicznej z organizacjami pozarządowymi”.

Forum rozpoczyna się już 4 października (poniedziałek) 2010 r. (na stronie http://www.wszechnica.org.pl/model-wspolpracy) i będzie trwało tydzień. Do dyskusji zaprosiliśmy Pana Jerzego Boczonia, który jest współzałożycielem, członkiem zarządu i dyrektorem Fundacji „Regionalne Centrum Informacji i Wspomagania Organizacji Pozarządowych” w Gdańsku. Ekspert był konsultantem wielu polskich i zagranicznych programów, instytucji i organizacji. W latach 2002-2008 był Prezesem Zarządu Ogólnopolskiej Sieci SPLOT. Jest członkiem Gdańskiej Rady Organizacji Pozarządowych (GROP) i Gdańskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego (GRDPP) oraz Wiceprzewodniczącym Pomorskiej Rady Organizacji pozarządowych. Jest redaktorem naczelnym Pisma Samopomocy POMOST, autorem wielu opracowań i artykułów nt. trzeciego sektora.

W ramach forum „Tydzień z ekspertem” kontynuować będziemy tematykę tworzenia partnerstw. Skoncentrujemy się tym razem na partnerstwie rozumianym jako  „dobrowolne i zorganizowane  współdziałanie różnorodnych podmiotów na rzecz określonej sprawy, w danym środowisku lokalnym, przy zachowaniu pełnej otwartości i przejrzystości działania oraz równoprawności wszystkich uczestników”, korzystając z doświadczeń irlandzkich i brytyjskich oraz trzyletnich starań  budowania „partnerstw powiatowych” w woj. pomorskim. Postaramy się odpowiedzieć na pytanie o to, co jest niezbędne do zaistnienia faktycznego partnerstwa, a co takie partnerstwo może załamać.

Projekt, w ramach którego odbywa się „Tydzień z ekspertem”, jest realizowany przez sześciu Partnerów: Departament Pożytku Publicznego w MPiPS, Fundację Instytut Spraw Publicznych, Sieć Wspierania Organizacji Pozarządowych SPLOT, Związek Miast Polskich, Forum Aktywizacji Obszarów Wiejskich oraz Collegium Civitas, które jest organizatorem wirtualnej dyskusji.

Głównym celem projektu jest zwiększenie zakresu i poprawa jakości mechanizmów współpracy administracji publicznej (zwłaszcza samorządowej) i organizacji pozarządowych (na poziomie poszczególnych jednostek samorządu terytorialnego), mierzone indeksem jakości współpracy. Aby zrealizować tak sformułowany cel zaplanowano szereg działań m.in. dwadzieścia spotkań w formie forów on-line „Tygodnie z ekspertem”.

Oczekujemy na Państwa udział w dyskusji. Liczymy, że forum będzie dobrą okazją do wymiany doświadczeń. Serdecznie zapraszamy na stronę forum „Tygodnie z ekspertem”: http://www.wszechnica.org.pl/model-wspolpracy.
Projekt partnerski: “Model współpracy administracji publicznej i organizacji pozarządowych – wypracowanie i upowszechnienie standardów współpracy”