pdfWAŻNE INFORMACJE NA TEMAT POSTĘPOWANIAW PRZYPADKU PODEJRZENIA ZAKAŻENIA KORONAWIRUSEM

thumb koronawirus

pdfJak zapobiegać zakażeniu

Wszelkie dodatkowego przydatne informacje i zalecenia związane koronawirusem dostępne są na rządowej stronie pod adresem https://www.gov.pl/web/koronawirus

KOMUNIKAT STAROSTY ŻUROMIŃSKIEGO

W związku z trudną sytuacją epidemiologiczną spowodowaną zagrożeniami związanymi z koronawirusem mając na względzie bezpieczeństwo mieszkańców, informuję:

  1. Jeżeli masz objawy mogące wskazywać na zakażenie koronawirusem , a więc: gorączkę, suchy kaszel, duszność i problemy z oddychaniem wówczas:
    • zadzwoń do Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Żurominie , nr tel. 502 530 980 lub 23/6572217, lub na infolinię Narodowego Funduszu Zdrowia nr 800 190 590 aby uzyskać informację, jak dalej postępować;
    • zgłoś się do szpitala zakaźnego (najbliższy w Ciechanowie, tel. 23/ 67 30 340 lub w Płocku);
      • Nie zgłaszaj się do przychodni POZ ani nie udawaj się do szpitala bez wcześniejszego uzgodnienia czy jest to potrzebne. Unikaj kontaktu z innymi osobami aby nie doszło do rozprzestrzeniania się wirusa. Wszelkie wątpliwości dotyczące swojego stanu zdrowia wyjaśniaj telefonicznie.
  2. W trosce o Twoje bezpieczeństwo a także bezpieczeństwo pracowników Starostwa i jednostek powiatowych, a w szczególności Wydziału Komunikacji i Transportu apeluję o załatwianie spraw tylko ważnych i niezbędnych, wszelkie inne proszę odłożyć na czas późniejszy. Zachęcam do ograniczenia bezpośrednich kontaktów z urzędem i jeśli to możliwe, do załatwiania spraw telefonicznie lub droga e-mailową.
  3. W związku z zamknięciem szkół, przedszkoli, żłobków część pracowników będzie zmuszona zająć się własnymi dziećmi, może to spowodować utrudnienia w przyjmowaniu interesantów i wydłużyć czas załatwiania spraw.Za utrudnienia przepraszamy i prosimy o wyrozumiałość.

Szanowni Państwo, w związku powyższym liczę na odpowiedzialną postawę , zachowanie spokoju oraz zastosowanie się do komunikatów i wskazówek organów sanitarnych i państwowych.

Starosta Żuromiński

thumb starosta

OGŁOSZENIE STAROSTY ŻUROMIŃSKIEGO
z dnia 22 kwietnia 2020 r.

Zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z 19.04.2020 w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem epidemii uprzejmie informuję, że Starostwo Powiatowe w Żurominie od dnia 22 kwietnia 2020 roku będzie dalej realizowało zadania wynikające z obowiązujących przepisów prawa .

  1. Sprawy będą załatwiane głównie za pośrednictwem platformy e-PUAP , drogą elektroniczną oraz za pośrednictwem poczty.
  2. Istnieje możliwość bezpośredniego składania dokumentów przez interesantów poprzez pozostawienie ich w przygotowanej do tego celu urnie lub pozostawienie w wyznaczonym miejscu na parterze budynku Starostwa Powiatowego w Żurominie przy ul. Plac Józefa Piłsudskiego 4.
  3. Dopuszcza się bezpośrednią obsługę interesantów polegającą na wydawaniu dokumentów, po wcześniejszym telefonicznym uzgodnieniu terminu przez pracownika Starostwa, w wyznaczonym miejscu , o którym mowa w pkt. 2 z zakresu:
    1. Wydziału Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami – dokumenty na rzecz wykonawców prac geodezyjnych i kartograficznych oraz osób fizycznych, dokumentów z ewidencji gruntów i budynków, z zakresu uzgadniania dokumentacji projektowej oraz gospodarki nieruchomościami;
    2. Wydziału Infrastruktury – decyzje o pozwoleniu na budowę, sprzeciwu do zgłoszenia robót budowlanych, decyzje o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowych oraz inne dokumenty dotyczące prowadzonych postępowaniach administracyjnych.
    3. Wydziału Rolnictwa i Środowiska – dokumenty z zakresu ochrony środowiska, decyzje w sprawie wyłączenia gruntów z produkcji rolniczej , zaświadczenia z zakresu planu urządzania lasów, o wpisie do rejestru sprzętu pływającego, karty wędkarskie,
  4. Realizowana będzie bezpośrednia obsługa interesantów w Wydziale Komunikacji i Transportu, przy ul. Olszewskiej 9/11. Wydawane będą dokumenty z zakresu praw jazdy, dowodów rejestracyjnych i innych dokumentów komunikacyjnych.
  5. Przyjmowane będą wpłaty do kasy urzędu oraz punktu w Wydziale Komunikacji i Transportu, z zachowaniem pojedynczej obsługi, zalecane są płatności bezgotówkowe.

Podczas wizyty w urzędzie należy zakrywać ust i nosa, zachowywać bezpieczną odległość oraz dezynfekować ręce przy wejściu.

Liczymy za Państwa wyrozumiałość i przepraszamy za utrudnienia.

Starosta Żuromiński

thumb starosta

KOMUNIKAT DOTYCZĄCY PRACY WYDZIAŁU KOMUNIKACJI I TRANSPORTU STAROSTWA POWIATOWEGO W ŻUROMINIE

Z uwagi na częściowe zniesienie obostrzeń związanych z obowiązywaniem na terenie całego kraju stanu epidemii wynikającego z zagrożenia koronawirusem SARS-CoV-2, Starosta Żuromiński informuje, że od dnia 23 kwietnia br. wznowiona zostanie bieżąca obsługa interesantów Wydziału Komunikacji i Transportu tutejszego Starostwa, jednak przy zachowaniu ograniczeń mających zapewnić ich bezpieczeństwo.

Będą załatwiane wyłącznie zadania niezbędne do zapewnienia pomocy obywatelom, obejmujące sprawy z zakresu wydawania:

  • praw jazdy,
  • dowodów rejestracyjnych,
  • innych dokumentów komunikacyjnych.

W Wydziale będzie mogła przebywać, w tym samym czasie, nie więcej niż 1 osoba na jedno stanowisko przeznaczone do obsługi interesantów (nie więcej niż 6 osób w budynku). Pozostałe osoby będą oczekiwały na swoją kolej przed budynkiem i powinny zachować od siebie odległość nie mniejszą niż 2 m. Do budynku będą wpuszczane tylko osoby z odpowiednio zakrytymi ustami i nosem zgodnie z obowiązującymi przepisami. Interesanci będą wpuszczani do budynku w sposób rotacyjny, z zachowaniem wskazanego powyżej limitu.  

Interesanci winni stosować się do poleceń porządkowych wydawanych przez obsługujących ich urzędników.

Z uwagi na powyższe okoliczności system kolejkowy będzie zawieszony aż do odwołania.

Nadal będzie wystawiana przed wejściem do Wydziału w godz. 8:00-15:00 skrzynka podawcza, do której będzie można wrzucać zawiadomienia o zbyciu/nabyciu pojazdu już zarejestrowanego w kraju. Formularze będą dostępne przy skrzynce podawczej, do której należy wrzucać tylko zawiadomienia o zbyciu/nabyciu pojazdu.

Informuje się również naszych interesantów, że zgodnie z przepisem art. 15zzzw ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. z 2020 r., poz. 374 z późn. zm.), w przypadku gdy ważność:

  1. prawa jazdy,
  2. pozwolenia na kierowanie tramwajem,
  3. zezwolenia na kierowanie pojazdem uprzywilejowanym lub pojazdem przewożącym wartości pieniężne,
  4. świadectwa kierowcy,
  5. legitymacji instruktora nauki jazdy,
  6. legitymacji egzaminatora,
  7. zaświadczenia o wpisie do ewidencji instruktorów techniki jazdy (świadectwa instruktora techniki jazdy),
  8. uprawnień do kierowania pojazdami,
  9. wpisu w prawie jazdy kodu 95 potwierdzającego uzyskanie kwalifikacji wstępnej, kwalifikacji wstępnej przyspieszonej, kwalifikacji wstępnej uzupełniającej, kwalifikacji wstępnej uzupełniającej przyspieszonej albo ukończenie szkolenia okresowego

- upływa w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego albo stanu epidemii, ważność tych dokumentów, uprawnień i wpisu ulega przedłużeniu do dnia upływu 60 dni od dnia odwołania stanu epidemii.

Ponadto w myśl regulacji przepisu art. 31i ust. 1 pkt 1 ww. ustawy, wydłużone zostały do 180 dni terminy określone w przepisach ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym, tj.:

  • w art. 71 ust. 7 (termin na rejestrację pojazdu sprowadzonego z terytorium państwa członkowskiego Unii Europejskiej, niebędącego pojazdem nowym),
  • w art. 78 ust. 2 pkt 1 (termin na zawiadomienie starosty o zbyciu lub nabyciu pojazdu zarejestrowanego).

KOMUNIKAT  

z dnia 30 kwietnia 2020 r.

Z uwagi na częściowe zniesienie ograniczeń związanych z obowiązywaniem na terenie całego kraju stanu epidemii wynikającego z zagrożenia koronawirusem SARS-CoV-2, Starosta Żuromiński informuje, że od dnia 30 kwietnia 2020 r. bezpośrednia obsługa interesantów Wydziału Komunikacji i Transportu tutejszego Starostwa będzie się odbywała tylko po uprzedniej telefonicznej lub mailowej rezerwacji wizyty. Ma to na celu ograniczenie tworzenia się przed budynkiem Wydziału wieloosobowych kolejek, ponieważ duże skupiska ludzkie sprzyjają rozprzestrzenianiu się koronawirusa.  

Zachowanie tych ograniczeń pozwoli zapewnić większy stopień bezpieczeństwa zarówno naszym interesantom, jak i pracownikom.

Nadal będą załatwiane wyłącznie zadania niezbędne do zapewnienia pomocy obywatelom, obejmujące sprawy z zakresu wydawania:

  • praw jazdy,
  • dowodów rejestracyjnych,
  • innych dokumentów komunikacyjnych.

Załatwianie powyższych spraw będzie się odbywało w sposób następujący:

  • Rejestracja pojazdów, w godz. 8:00-14:00, pod numerami telefonów: 23 653 32 57 wew. 21 i 22 lub 657 27 10;
  • Prawa jazdy, w godz. 8:00-14:00, pod numerami telefonów: 23 653 32 57 wew. 24 lub 657 27 10;
  • Transport drogowy, w godz. 8:00-15:00, pod numerami telefonów: 23 653 32 57 wew. 25 lub 657 27 10.

Wizytę w Wydziale można też będzie umówić drogą elektroniczną za pośrednictwem adresu e-mailowego: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Dodatkowo specjalnie w celu ułatwienia kontaktu z Wydziałem zostanie jeszcze uruchomiony numer telefonu komórkowego 604 530 837.

W budynku Wydziału będzie mogła przebywać, w tym samym czasie, nie więcej niż 1 osoba na jedno stanowisko przeznaczone do obsługi interesantów, ale nie więcej niż 6 osób jednocześnie, w odstępach 45-minutowych. Do budynku będą wpuszczane tylko osoby z odpowiednio zakrytymi ustami i nosem zgodnie z obowiązującymi przepisami. Konieczne będzie również zdezynfekowanie rąk przy wejściu. Interesanci będą wpuszczani do budynku o ustalonej godzinie wizyty, z zachowaniem wskazanych powyżej zasad bezpieczeństwa.

Interesanci winni stosować się do poleceń porządkowych wydawanych przez obsługujących ich urzędników.

Nadal będzie wystawiana przed wejściem do Wydziału w godz. 8:00-15:00 skrzynka podawcza, do której będzie można wrzucać zawiadomienia o zbyciu/nabyciu pojazdu już zarejestrowanego w kraju. Formularze będą dostępne przy skrzynce podawczej, do której należy wrzucać tylko tego rodzaju dokumenty.

KOMUNIKAT

Z dniem 11 maja 2020 wprowadzam zmiany w bezpośredniej obsłudze klientów – do budynku Starostwa może wejść jednocześnie 7 osób: 

  • 3 osoby- parter – sprawy z zakresu Wydziału Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami, Wydziału Infrastruktury, Referatu Budownictwa;
  • 3 osoby -I piętro (Wydział Rolnictwa i Ochrony Środowiska, Wydział Zdrowia i Edukacji, Wydział Organizacji i Nadzoru, w tym sekretariat urzędu, Wydział Budżetowo-Finansowy, w tym kasa urzędu);
  • 1 osoba -II piętro (biuro Rady Powiatu);

Osoby oczekujące prosimy o zachowanie bezpiecznej odległości nie mniejszej niż 2 metry.

Osoby wchodzące muszą posiadać odpowiednio zakryte usta i nos, zgodnie z obowiązującymi przepisami (maseczki ochronne) oraz po wejściu proszone są o dezynfekowanie rąk.

Starosta Żuromiński

thumb starosta

KOMUNIKAT

Zawiadamiam, że na podstawie art.68 ust.1 i 2 ustawy z 14 maja 2020 r. o zmianie niektórych ustaw w zakresie działań osłonowych w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2. (Dz.U.z 2020,poz.875) z dniem 24 maja 2020 roku ulegają odwieszeniu terminy w prowadzonych postępowaniach administracyjnych.

Starosta Żuromiński

thumb starosta

KOMUNIKAT

Starosta Żuromiński informuje o odwieszeniu udzielania porad osobiście w punktach nieodpłatnej pomocy prawnej i nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego na terenie Powiatu Żuromińskiego. Udzielanie porad osobiście zostanie wznowione od poniedziałku 25.05.2020 r. we wszystkich punktach nieodpłatnej pomocy prawnej i nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego na terenie Powiatu Żuromińskiego.

Z porad prawnych mogą skorzystać osoby, których nie stać na odpłatną pomoc prawną, w tym:

- osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą, które nie zatrudniały innych osób w przeciągu ostatniego roku;
- kobiety w ciąży;
- członkowie zarządu kół gospodyń wiejskim.

Przed uzyskaniem porady, zainteresowana osoba składa odpowiednio oświadczenia, że nie jest w stanie ponieść kosztów opłatnej porady prawnej oraz w przypadku osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą, dodatkowo składa oświadczenie o niezatrudnianiu innych osób w ciągu ostatniego roku lub przedkłada dokument potwierdzający ciąże, lub przedkłada zaświadczenie o wpisaniu koła gospodyń wiejskich do Krajowego Rejestru Kół Gospodyń Wiejskich.

Porady udzielane będą na podstawie umówionych wizyt. Na wizytę należy umówić się telefonicznie pod nr (23) 657 47 00 wew. 39 (w godz. 7:30-15:30) lub pod adresem e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Kobiety w ciąży obsługiwane będą poza kolejnością zgłoszeń.

Szczegółowe informacje na temat nieodpłatnej pomocy prawnej oraz nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego znajdują się pod adresem http://www.bip.zuromin-powiat.pl/a,15929,informacje-o-nieodplatnej-pomocy-prawnej.html.

Starosta Żuromiński

thumb starosta

Polecenie Wojewody Mazowieckiego z dnia 2 kwietnia

W sprawie przyjmowania i rozpatrywania wniosków oraz doręczania kart parkingowych przez powiatowe zespoły do spraw orzekania o niepełnosprawności na terenie województwa mazowieckiego

pdfTreść polecenia184.81 KB

FB

Żuromin8

AKTUALNOŚCI

Budowa obwodnicy miasta Żuromin

Opublikowano .

W dniu 31 stycznia 2011r. Radni Sejmiku Województwa Mazowieckiego przyjęli autopoprawkę do projektu budżetu Województwa Mazowieckiego na 2011 rok, w którym w zakresie inwestycji na drogach wojewódzkich znalazło się zadanie budowy obwodnicy miasta Żuromin – w ciągu drogi wojewódzkiej Nr 541 Lubawa – Lidzbark – Żuromin – Sierpc. Wysokość przewidzianych środków w budżecie Województwa Mazowieckiego przewidziana na rok 2011 wynosi – 8 280 652 zł.

Informacja o możliwości przekazywania 1% podatku

Opublikowano .

Podobnie jak w latach ubiegłych mieszkańcy powiatu żuromińskiego składający roczne zeznanie podatkowe mają możliwość zadeklarowania 1% podatku na rzecz organizacji pożytku publicznego. Status organizacji pożytku publicznego na terenie powiatu żuromińskiego mają następujące organizacje:

1. Polski Czerwony Krzyż Zarząd Okręgowy w Warszawie, ul. Mokotowska 14, Zarząd Rejonowy PCK w Żurominie; Numer KRS: 0000225587

2. Chorągiew Mazowiecka Związku Harcerstwa Polskiego, Komenda Hufca ZHP w Żurominie; Numer KRS: 0000291419

3. Polski Związek Niewidomych, Okręg Mazowiecki, Koło Żuromin; Numer KRS: 0000163347

4. Narodowy Fundusz Ochrony Zdrowia Komitet Oddziału w Płocku – Darowizna dla Szpitala w Żurominie; Numer KRS: 0000161803

5. Związek Ochotniczych Straży Pożarnych Rzeczypospolitej Polskiej – OSP w (dokładny adres wybranej jednostki); Numer KRS: 0000116212

Wykaz wszystkich organizacji pożytku publicznego uprawnionych do otrzymania 1% podatku dostępny jest na stronie Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej pod adresem: http://www.mpips.gov.pl/bip/download/wykaz_opp_25012011_31-01-11.pdf

Apel Starosty Żuromińskiego o przekazywanie 1% podatku dla organizacji pożytku publicznego

Opublikowano .

Podobnie jak w latach ubiegłych mieszkańcy powiatu żuromińskiego składający roczne zeznanie podatkowe mają możliwość zadeklarowania 1% podatku na rzecz organizacji pożytku publicznego.

Z danych Ministerstwa Finansów wynika, iż powiat żuromiński osiąga jeden z najniższych wskaźników liczby podatników, którzy przekazali 1% swojego podatku do ogółu podatników, którzy złożyli deklaracje podatkowe.

Wobec powyższego Starosta Żuromiński apeluje do mieszkańców powiatu o przekazywanie 1% podatku na rzecz wybranej organizacji pożytku publicznego.

Status organizacji pożytku publicznego na terenie powiatu żuromińskiego mają następujące organizacje:

1. Polski Czerwony Krzyż Zarząd Okręgowy w Warszawie, ul. Mokotowska 14, Zarząd Rejonowy PCK w Żurominie; Numer KRS: 0000225587

2. Chorągiew Mazowiecka Związku Harcerstwa Polskiego, Komenda Hufca ZHP w Żurominie; Numer KRS: 0000291419

3. Polski Związek Niewidomych, Okręg Mazowiecki, Koło Żuromin; Numer KRS: 0000163347

4. Narodowy Fundusz Ochrony Zdrowia Komitet Oddziału w Płocku – Darowizna dla Szpitala w Żurominie; Numer KRS: 0000161803

5. Związek Ochotniczych Straży Pożarnych Rzeczypospolitej Polskiej – OSP w (dokładny adres wybranej jednostki); Numer KRS: 0000116212

Wykaz wszystkich organizacji pożytku publicznego uprawnionych do otrzymania 1% podatku dostępny jest na stronie Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej pod adresem: http://www.mpips.gov.pl/bip/download/wykaz_opp_25012011_31-01-11.pdf

Konkurs geologiczny

Opublikowano .

PAŃSTWOWY INSTYTUT GEOLOGICZNY PAŃSTWOWY INSTYTUT BADAWCZY Zaprasza uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych do wzięcia udziału w ogólnopolskim konkursie geologiczno-środowiskowym "Nasza Ziemia – środowisko przyrodnicze wczoraj, dziś i jutro w 2011 roku" pod hasłem: KAMIENNE ARCHIWUM ZIEMI

Na zwycięzców czekają nagrody!!

Szczegółowe informacje znajdą Państwo w załączonych komunikatach oraz w serwisie internetowym konkursu http://konkurs.pgi.gov.pl/;

Informacji udzielają również pracownicy Muzeum Geologicznego PIG–PIB w Warszawie:

Izabela Olczak - Dusseldorp – tel.: 22 849 53 51 wew. 387 e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.;

Monika Krzeczyńska – tel.: 22 849 53 51 wew. 309 e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.;

komunikat_plastyczny_2011.pdf komunikat_plastyczny_2011.pdf

komunikat_teoretyczny_2011.pdf komunikat_teoretyczny_2011.pdf

Dopłaty do materiału siewnego

Opublikowano .

Agencja Rynku Rolnego informuje, że od 15 stycznia 2011 r. można ubiegać się o dopłaty z tytułu zużytego do siewu lub sadzenia materiału siewnego kategorii elitarny lub kwalifikowany (zbóż jarych, zbóż ozimych, roślin strączkowych, ziemniaka, mieszanek zbożowych i pastewnych):

- mającej charakter pomocy de minimis w rolnictwie - dotyczącej materiału siewnego zakupionego i zużytego do siewu lub sadzenia w okresie od dnia od 15 lipca 2010 r. do dnia 15 czerwca 2011 r.

- dla producentów rolnych, w których gospodarstwach rolnych lub działach specjalnych produkcji rolnej powstały szkody spowodowane przez powódź, obsunięcie się ziemi lub huragan w 2010 r. Dopłata dotyczy materiału siewnego zakupionego i zużytego do siewu lub sadzenia w okresie od dnia 15 lipca 2010 r. do dnia 1 czerwca 2011 r.

1.Wnioski o przyznanie dopłaty z tytułu zużytego do siewu lub sadzenia materiału siewnego kategorii elitarny lub kwalifikowany mającej charakter pomocy de minimis w rolnictwie można składać w terminie od dnia 15 stycznia do dnia 25 czerwca 2011 r.

Szczegółowe informacje dotyczące uzyskania dopłaty znajdują się w „Warunkach uzyskania dopłaty z tytułu zużytego do siewu lub sadzenia materiału siewnego kategorii elitarny lub kwalifikowany w ramach pomocy de minimis w rolnictwie”.

UWAGA: W 2011 r. obowiązuje NOWY WZÓR WNIOSKU o przyznanie dopłaty oraz wprowadzono obowiązkowy Formularz informacji przedstawianych przez wnioskodawcę.

2. Wnioski o przyznanie dopłaty z tytułu zużytego do siewu lub sadzenia materiału siewnego kategorii elitarny lub kwalifikowany dla producentów rolnych, w których gospodarstwach rolnych lub działach specjalnych produkcji rolnej powstały szkody spowodowane przez powódź, obsunięcie się ziemi lub huragan w 2010 r. można składać w terminie od dnia 15 stycznia do dnia 1 czerwca 2011 r. (uwaga: termin składania wniosków jest krótszy niż w przypadku dopłat o charakterze pomocy de minimis w rolnictwie).

Pomoc finansowa dla poszkodowanych w wyniku ww. klęsk nie będzie wliczana do limitu pomocy de minimis w rolnictwie. Dopłata może zostać udzielona, jeżeli w gospodarstwie producenta rolnego powstałe szkody w wyniku klęsk wyniosły ponad 30% oraz fakt ten został udokumentowany protokołem oszacowania szkód.

UWAGA: Jeżeli przed powstaniem szkód co najmniej połowa powierzchni upraw rolnych (z wyłączeniem łąk i pastwisk) w gospodarstwie rolnym nie była objęta umową ubezpieczenia, przyznana przez ARR dopłata będzie pomniejszona o 50% wartości.

Szczegółowe informacje dotyczące uzyskania dopłaty znajdują się w „Warunkach uzyskania dopłaty z tytułu zużytego do siewu lub sadzenia materiału siewnego kategorii elitarny lub kwalifikowany dla producentów rolnych, w których gospodarstwach rolnych lub działach specjalnych produkcji rolnej powstały szkody spowodowane przez powódź, obsunięcie się ziemi lub huragan w 2010 r.”

Szczegółowe informacje nt. „dopłat z tytułu zużytego do siewu lub sadzenia materiału siewnego kategorii elitarny lub kwalifikowany”, druki wniosków oraz instrukcje wypełniania wniosków dostępne są na stronie internetowej Agencji Rynku Rolnego: www.arr.gov.pl oraz w Oddziale Terenowym ARR w Warszawie ul. Waszyngtona 146, tel. 22/515-81-32. Pytania można, również kierować do Telefonicznego Punktu Informacyjnego Agencji Rynku Rolnego, tel. 22/661-72-72.