Świetlica edukacyjno terapeutyczna w ZSS w Żurominie
Uczniowie będą mogli skorzystać z następujących rodzajów zajęć:
- indywidualne zajęcia logopedyczne,
- indywidualne zajęcia integracji sensorycznej,
- zajęcia socjoterapeutyczne,
- zajęcia arteterapii,
- zajęcia multimedialne,
- zajęcia sportowe z elementami gimnastyki korekcyjnej,
- indywidualne zajęcia korygujące deficyty rozwojowe,
- grupowe zajęcia edukacyjno – terapeutyczne.
Zajęcia będą się odbywały od marca 2012 roku do grudnia 2013 roku i prowadzone będą przez nauczycieli, terapeutów, którzy posiadają wielokierunkowe wykształcenie a także doświadczenie w pracy z dziećmi i młodzieżą z różnorodnymi niepełnosprawnościami i dysfunkcjami. Zajęcia w dużej mierze będą organizowane w godzinach popołudniowych. Prowadzenie niektórych zajęć (grupowych o charakterze rekreacyjnym) przewidziano także na wakacje.
Projekt realizowany będzie na terenie Zespołu Szkół Specjalnych z wykorzystaniem bogatej bazy placówki, między innymi: biblioteki multimedialnej, pracowni logopedycznej, sali integracji sensorycznej i sali doświadczeń świata – pomieszczeń wyposażonych w ramach projektów realizowanych przez EFS, sali ćwiczeń ogólnorozwojowych – minisiłowni – wyposażonej dzięki środkom pozyskanym przez dyrektora ZSS z Ministerstwa Sportu i Turystyki, placu zabaw i szkolnego miejsca zabaw – utworzonych w ramach rządowego programu „Radosna szkoła”. Uczestnicy projektu będą mogli także korzystać z dwóch foteli masujących, zakupionych za środki pozyskane przez placówkę w ramach akcji „Reklama Dzieciom”.
W ramach projektu przewidziano także okolicznościowe spotkania integracyjne oraz posiłki dla uczestników zajęć.
Uczniowie zamieszkujący poza Żurominem będą mieli możliwość skorzystania z bezpłatnego dojazdu na zajęcia minibusem, dostosowanym do przewozu osób niepełnosprawnych, którego zakup będzie zrealizowany w ramach dofinansowania projektu.
Nabór uczestników projektu rozpocznie się w lutym.
Pierwszeństwo do uczestniczenia w zajęciach będą miały osoby posiadające jeden
z następujących dokumentów:
- orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane przez Poradnię Psychologiczno – Pedagogiczną,
- orzeczenie o niepełnosprawności wydane przez Powiatową Komisję ds. Orzekania
o Niepełnosprawności, - opinię o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju wydaną przez Poradnię Psychologiczno – Pedagogiczną,
- opinię o dostosowaniu wymagań wydaną przez Poradnię Psychologiczno – Pedagogiczną.